Perlast® - En pålitlig FFKM-lösning!

Perlast® - En pålitlig FFKM-lösning!

Vi på Teknikprodukter har alltid som mål att utforska och erbjuda de mest innovativa samt användbara produkterna för att effektivt möta dina tekniska utmaningar. Därför är vi otroligt glada över att kunna presentera vårt breda sortiment av Perlast®-produkter i samarbete med vår pålitliga partner, PPE.

Perlast® utgör en imponerande produktserie av perflourgummi som är noga utvecklad för att stå emot extrema förhållanden, inklusive höga temperaturer och aggressiva kemikalier. Oavsett om din verksamhet verkar inom olja- och gasindustrin, livsmedelssektorn eller medicinska områden, så finns det en skräddarsydd Perlast®-lösning som passar perfekt för dina unika behov. Alla Perlast®-produkter tillverkas exklusivt av PPE, i England, och inkluderar komponenter som O-ringar, hygieniska tätningar och tätningar med rostfri fjäder.

Vi på Teknikprodukter är djupt imponerade av PPE:s engagemang i att utveckla Perlast®-serien för att uppfylla och överträffa de krav som ställs inom tekniska applikationer. Vi är stolta över att kunna erbjuda denna högkvalitativa serie av FFKM-produkter till våra uppskattade kunder och är övertygade om att dessa alternativ kommer vara ovärderliga när det kommer till att lösa dina tekniska utmaningar på ett effektivt och pålitligt sätt.

Anmärkningsvärda egenskaper hos Perlast® FFKM-tätningar innefattar:

• Upp till 327°C (620°F) i temperaturstabilitet
  • Nästan universell kemisk resistens
  • Enastående mekaniska egenskaper
  • En utmärkt valmöjlighet för exempelvis ventiler som utsätts för aggressiva medier eller extrema temperaturer
  • Passar även låga temperaturer i kombination med aggressiva medier
  • Certifieringar såsom FDA, USP klass VI och 3A 18–03, vilket gör dem lämpliga för livsmedels- och läkemedelsapplikationer
  • Motståndskraftigt material mot explosiv dekompression (RGD) vid högtryckssituationer, vilket passar olje- och gastillämpningar

Optimalt för utmanande miljöer inom flera branscher

Upptäck den mångsidiga kraften av FFKM. Dessa högpresterande tätningar är anpassade för att excellera inom en rad olika branscher. FFKM-tätningar är det universella svaret för branscher som kräver högsta prestanda och pålitlighet. Här nedan listar vi branscher där FFKM-lösningar är optimala.

• Medicinteknik och läkemedel
  • Livsmedel
  • Förnybar energi
  • Batteriproduktion
  • Processindustrin
  • Transport (används som kopplingar för att transportera media)

Sugna på att utforska de spännande möjligheterna med FFKM? Slå en signal eller skicka ett mejl till oss redan idag och öppna dörren till en värld av innovativa lösningar!

Tele: 036-37 62 00
E-post: order@teknikprodukter.se