KimmyPOWER gästar spelhelg på Tekniska museet

KimmyPOWER gästar spelhelg på Tekniska museet

Geek, gamer, inbiten nörd eller bara en "vanlig" dödlig jordbo? Perfekt, Tekniska museet bjuder in till MegaHelg. Det är premiärdags och vilket bättre sätt finns det att inleda på, än med temat SPEL?

Den 20-21 februari gästas museet av gamern och YouTube-profilen KimmyPOWER från Örebro, bland annat involverad i gruppen DualDGaming. "Jag ser jättemycket fram emot denna helg! Det kommer bli så kul att få träffa dem som följer mig och få presentera mig, och det jag gör för nya människor. En spelhelg gör väl vilken nörd som helst såld, så med andra ord kunde jag inte tacka nej när Tekniska museet undrade om jag ville komma på besök!" KimmyPOWER finns på plats för att tipsa och demonstrera andra om hur man filmar till sin egna YouTube-kanal.

Det blir även vernissage inför årets upplaga av utställningen och spelkulturshyllningen Ateljé dataspel, levande spelmusik med Super Sonic Duo och Nördcafé. Företaget Codarica håller workshops och bygger spelbanor i appen Coda Game och unika spelföremål ur museet egna samlingar visas upp. I robotlabbet bjuds det på utmaningar i form av robotprogrammering i kombination med PacMan-labyrinter.

Det är äntligen dags för MegaHelg på Tekniska museet!

MegaHelg - SPEL

Tid: 20-21 februari kl. 10-17