Dilmah Organic - Sortimentsask

Dilmah Organic - Naturens smak

Nu lanserar vi Dilmahs Ekologiska teer i en praktisk sortimentask- vik upp den med ett enkelt handgrepp och den är färdig att användas! Asken innehåller ett bra grundsortiment med svarta, gröna och koffeinfria teer. 6 smaker, 10 tepåsar per smak. 12 askar/krt. De säljs styckvis.

Följande smaker ingår:

English Breakfast
Ekologiskt svart neutralt Ceylonte. Single origin.

Earl Grey
Ekologiskt svart Ceylonte med naturlig bergamottarom. Single origin.

Spice Chai
Ekologiskt svart Ceylonte med kanelbark, svartpeppar, ingefärarot och kardemummakapslar. Single origin.

Grönt te Ingefära
Ekologiskt kinesiskt grönt te med ingefärsrot och naturliga aromer.

Berry Explosion
Ekologiskt örtte med bl a nypon, hibiskus, äpple, apelsin-, citron- och granatäppleskal. Koffeinfritt!

Frukt & Mint
Ekologiskt örtte med bl a bitar av apelsinskal, pepparmint, nypon och äpple. Koffeinfritt!

Taggar

Tekompaniet har fokus på enbart te sedan år 2000. För att kunna ge dig det bästa och godaste teet, för både smaklökar och samvete, erbjuder vi etiskt eller certifierat te av premiumkvalitet i både påse och lösvikt.

Te från Tekompaniet innebär alltid direkt från källan, färskt, ortodoxt producerat, hög kvalitet på råvaror och allt i såväl klassiska som innovativa smakkombinationer.

Hållbarhet för både människa och miljö har varit fokus sedan starten för över 20 år sedan. Vi hoppas att det är viktigt även för dig att människorna bakom tillverkningen har bra villkor, blir väl behandlade samt att natur, djur och miljö också får bra förutsättningar. På Tekompaniet engagerar vi oss i, och supportar, olika projekt i de länder våra teer produceras. Du får med oss en garanti för gott samvete och låg miljöpåverkan.

Vi kan verkligen te och arbetar hårt för att höja kunskapen och intresset för te. Därför delar vi gärna med oss av våra erfarenheter och tips för att ge kunder och gäster en optimal teupplevelse. Med Tekompaniet får du en engagerad och nära samarbetspartner med unik kunskap om te.

Läs mer på www.tekompaniet.se

Välkommen att kontakta oss på 08 68 40 50 00 eller info@tekompaniet.se

Tack för att du väljer en godare kopp te och bidrar till en bättre värld.

Presskontakt VD och grundare av Tekompaniet 08-68 40 50 05
Olov Wetterlund

Presskontakt Marknad & Kommunikation Bilder, texter och pressmaterial 08-68 40 50 14