Ny VD på TeleComputing i Sverige

Marie Loverfelt har anställts som ny VD för TeleComputing i Sverige. Marie som idag är vd för Colt Telecom i Sverige har lång erfarenhet från IT-branschen och av ledande befattningar inom försäljning och marknad både nationellt och internationellt. Marie tillträder tjänsten senast den 17 augusti 2006. Marie Loverfelt har sedan 2001 arbetat på Colt Telecom Sverige AB där hon, initialt som försäljningschef och sedan 2004 som vd, framgångsrikt har byggt upp den svenska verksamheten från grunden. Innan dess var hon 6 år på HP i Sverige där hon var produktmarknadschef, marknadschef för Business Product Computer Organization (BPC) och sista året BPC Landchef. Marie har också arbetat som marknadskommunikationschef i ett amerikanskt analysföretag och som framgångsrik säljare inom IT-branschen. ”Vi är väldigt glada över att få Marie ombord. TeleComputing har fortsatt mycket offensiva tillväxtplaner allmänt och i Sverige i synnerhet och vi är övertygade om att Marie, med sitt målmedvetna marknads- och kundfokus, kommer att bidra mycket i detta sammanhang”, säger André Løvestam, koncernchef i TeleComputing. ”TeleComputing har haft en kraftig tillväxt de senaste åren. Att vi nu går över i en mer industriell fas innebär inte att vi minskar tempot. Vi har ett starkt utbud och en unik affärsmodell på en växande marknad”, fortsätter André. Marie Loverfelt som är 38 år har en högskoleexamen inom ekonomi från Glendale College i Kalifornien och en Bachelor of Science i business med inriktning mot marknadsföring från California State University Northridge. Marie har ett idrottsligt förflutet med landslagsspel i bordtennis och hon är idag styrelseledamot i AIK Fotboll AB. För mer information kontakta: TeleComputing ASA: Koncernchef André Løvestam, mobil: +47 934 369 52 TeleComputing Sweden AB: t.f. vd Martin Severinsson mobil: 0733-55 09 26 Om TeleComputing TeleComputing levererar lösningar för effektiv, centraliserad IT-drift med stöd för att användarna enkelt och säkert får tillgång till information oavsett tid, plats eller utrustning till en förutsägbar kostnad. TeleComputing är marknadsledande inom området centraliserade driftstjänster för Windowsbaserade programvaror. Över 2 500 olika programvaror är testade och verifierade i vår egen driftsmiljö och idag hanterar TeleComputing driften för ca 600 företagskunder i Norden. TeleComputing ASA är sedan 2000 noterat på Oslo-börsen. Företaget som verkar på den nordiska marknaden har drygt 340 anställda varav ca 140 i Sverige. Bland våra svenska kunder finns Semper, TV4, OMX, Poolia, Curera, Proffice, Vasakronan, Astoria, Kvalita och Kungsleden. För mer information se www.telecomputing.se