Previa förlänger samarbetet med TeleComputing

Previa som är Sveriges ledande företag inom företagshälsovård har förlängt outsourcingavtalet med TeleComputing 18 månader. Avtalet innebär att TeleComputing ansvarar för levererans av hela IT-stödet till Previas 1 100 anställda på 70 orter i Sverige. Ordervärdet uppgår till drygt 11 Mkr. ”Det är stimulerande och utvecklande att arbeta med Previa eftersom de ställer tydliga krav, involverar oss i verksamheten och förväntar sig att vi skall ta en aktiv roll i att skapa ökad effektivitet och flexibilitet. Att en viktig kund ger oss fortsatt förtroende är en viktig bekräftelse på vår leveransmodell, säger Martin Severinsson, t f vd för TeleComputing i Sverige. Samarbetet mellan Previa och TeleComputing inleddes sommaren 2002 och har sedan dess successivt utökats. Drift och support hanteras centralt från TeleComputings datacenter. Alla Previas arbetsplatser ute i verksamheten är standardiserade vilket innebär att användarna inte är beroende av specifika arbetsplatser för att kunna arbeta med IT. All information inom Previa är sekretessbelagd och de säkerhetsmässiga aspekterna är högprioriterade. För att förhindra virus- och intrångsförsök införs flera säkerhets-zoner, kryptering, virus-scanning program och s.k. brandväggar. TeleComputing ansvarar också för alla kommunikationsförbindelser. ”IT är en mycket viktig stödfunktion för oss. Vi har höga krav avseende tillgänglighet, flexibilitet, support och säkerhet samtidigt som vi alltid strävar efter hög kostnadseffektivitet. TeleComputing har visat att de klarar att uppfylla dessa krav över tiden”, säger Hans Bergenheim, VD på Previa. För mer information kontakta: TeleComputing Sweden AB: t.f. vd Martin Severinsson tel: 08-556 109 20 mobil: 0733-55 09 26 E-post: martin.severinsson@telecomputing.se Om TeleComputing TeleComputing levererar lösningar för effektiv, centraliserad IT-drift med stöd för att användarna enkelt och säkert får tillgång till information oavsett tid, plats eller utrustning till en förutsägbar kostnad. TeleComputing är marknadsledande inom området centraliserade driftstjänster för Windowsbaserade programvaror. Över 2 500 olika programvaror är testade och verifierade i vår egen driftsmiljö och idag hanterar TeleComputing driften för ca 600 företagskunder i Norden. TeleComputing ASA är sedan 2000 noterat på Oslo-börsen. Företaget som verkar på den nordiska marknaden har drygt 340 anställda varav ca 140 i Sverige. Bland våra svenska kunder finns Semper, TV4, OMX, Poolia, Curera, Proffice, Vasakronan, Astoria, Kvalita och Kungsleden. För mer information se www.telecomputing.se

• Kontrakt, uppdrag