Telelogic lanserar förbättringar inom sin produktfamilj för modellering

MALMÖ – 16 maj, 2006 – Telelogic (O-listan/TLOG) lanserar en förbättrad version av Telelogic SYSTEM ARCHITECT, en programvara för modellering av affärsprocesser, samt Telelogic SYNERGY/Change, en programvara för hantering av förändringar. Dessa förbättrade versioner är del av ’Telelogic Lifecycle Suite’, en produktsvit för hantering av affärs-, IT- och produktutvecklingsprocesser. ”Vårt mål är att erbjuda organisationer de verktyg de behöver för att koppla samman affärsprocesser och –krav med kundernas behov samt att säkerställa att kraven blir en central del av utvecklingsprocessen,” säger Ingemar Ljungdahl, Chief Technology Officer på Telelogic. SYSTEM ARCHITECT 10.4 innehåller följande nyheter: • Ett webbaserat tillägg till SYSTEM ARCHITECT-familjen gör det möjligt att modellera affärsprocesser vart kunden än befinner sig. • Integration med alla större ERP-system som t.ex SAP, Oracle (Peoplesoft, Siebel Systems och JD Edwards). • Stöd för ’Service-oriented architecture’ (SOA) • Nytt förbättrat användargränssnitt SYNERGY/Change 4.5 innehåller följande nyheter: • Ett nytt användargränssnitt som underlättar skalbarheten • Stöd för IBM/Rational ClearCase. • En helt omgjord ’Telelogic Dashboard’ som ger bättre inblick i utvecklingsprocessen. Telelogic Dashboard har bl.a stöd för nyckeltal som används i Six Sigma och CMMI. SYSTEM ARCHITECHT och FOCAL POINT är numera del av ’Telelogic Lifecycle Suite’. Övriga produkter är DOORS, SYNERGY/Change, SYNERGY/CM och TAU. ’Telelogic Lifecycle Suite’ är tillgängliga för leverans från den 5 juni 2006. För ytterligare information, besök www.telelogic.com. Detta är en summering av den engelska press releasen som innehåller mer detaljer kring de olika produktnyheterna. Den engelska press releasen finns på www.telelogic.com/news. Om Telelogic Telelogic är den ledande globala leverantören av lösningar för att automatisera och stödja de bästa processerna genom hela företaget – från kraftfull modellering av processer och strukturer till kravdriven utveckling av avancerade system och programvara. Telelogics lösningar gör att ut-veckling av produkter, system och programvara ständigt ligger i linje med företagets mål och kundernas behov, vilket dramatiskt förbättrar kvalitet och förutsägbarhet, samtidigt som utveck-lingstid och -kostnader reduceras. För att underlätta för kunderna att automatisera processen genom hela livscykeln, bygger Telelo-gics produkter på en öppen systemarkitektur och standardiserade språk. Telelogic är aktivt invol-verade i att forma framtiden för avancerad system- och programvaruutveckling genom att delta i industriorganisationer som INCOSE, OMG, BPMI.org, The Open Group, Eclipse, ETSI, ITU-T samt the TeleManagement Forum. Med huvudkontor i Malmö har bolaget idag kontor i 20 länder runt om i världen. Den globala kundbasen innefattar bl.a. Airbus, Alcatel, BAE SYSTEMS, BMW, Boeing, DaimlerChrysler, Deutsche Bank, Ericsson, General Electrics, General Motors, Lockheed Martin, Motorola, NEC, Philips, Samsung, Siemens, Sprint, Thales och Vodafone. För mer information besök www.telelogic.com. Kontaktpersoner: Ingemar Ljungdahl Chief Technology Officer Tfn: 040-174701 Catharina Paulcén EVP Corporate Communications Tfn: 040-174730

• Kontrakt, uppdrag