Telelogic SYSTEM ARCHITECT utsedd till en av finalisterna i eWeek Excellence Awards

MALMÖ – 11 maj, 2006 – Telelogic SYSTEM ARCHITECT, ett verktyg för modellering av affärsprocesser, har utsetts till en av finalisterna i eWEEKs årliga tävling “Excellence Awards” som genomförs för sjätte året. Vinnarna kommer att annonseras den 23 maj och analyser av de vinnande produkterna kommer att publiceras i en rapport från eWEEK den 19 juni. Detta är en summering av den engelska press releasen som innehåller en utförligare redogörelse. Den engelska press releasen finns på www.telelogic.com/news. Om Telelogic Telelogic är den ledande globala leverantören av lösningar för att automatisera och stödja de bästa processerna genom hela företaget – från kraftfull modellering av processer och strukturer till kravdriven utveckling av avancerade system och programvara. Telelogics lösningar gör att ut-veckling av produkter, system och programvara ständigt ligger i linje med företagets mål och kundernas behov, vilket dramatiskt förbättrar kvalitet och förutsägbarhet, samtidigt som utveck-lingstid och -kostnader reduceras. För att underlätta för kunderna att automatisera processen genom hela livscykeln, bygger Telelo-gics produkter på en öppen systemarkitektur och standardiserade språk. Telelogic är aktivt invol-verade i att forma framtiden för avancerad system- och programvaruutveckling genom att delta i industriorganisationer som INCOSE, OMG, BPMI.org, The Open Group, Eclipse, ETSI, ITU-T samt the TeleManagement Forum. Med huvudkontor i Malmö har bolaget idag kontor i 20 länder runt om i världen. Den globala kundbasen innefattar bl.a. Airbus, Alcatel, BAE SYSTEMS, BMW, Boeing, DaimlerChrysler, Deutsche Bank, Ericsson, General Electrics, General Motors, Lockheed Martin, Motorola, NEC, Philips, Samsung, Siemens, Sprint, Thales och Vodafone. För mer information besök www.telelogic.com. Kontaktperson: Catharina Paulcén EVP Corporate Communications Tfn: 040-174730