Landstinget Blekinge tecknar nytt avtal med Telenor

Landstinget Blekinge har valt att teckna nytt avtal med Telenor Sverige om fast- och mobiltelefoni. Avtalet löper under tre år och omfattar taltrafik för 4500 fasta anknytningar samt 800 mobilabonnemang. Affären värderas till 12 miljoner kronor.

Landstinget Blekinge har varit kunder hos Telenor sedan 2005 och har nu alltså valt att teckna nytt avtal med Telenor. Avtalet tecknades i slutet av juli och tjänsterna ska levereras till landstinget med start 1 oktober 2012.

– Det är alltid roligt när tidigare kunder väljer att fortsätta sitt samarbete med oss och vi är givetvis väldigt stolta över den här affären. Med våra flexibla lösningar av hög kvalitet vill vi hjälpa Landstinget Blekinge att skapa en mer mobil och tillgänglig arbetsplats för de anställda, säger Mats Almgren, Affärsområdeschef Företagstjänster på Telenor Sverige.

Efter att de tre åren löpt ut finns även option på leverans under ytterligare ett år.

– I upphandlingen efterfrågade vi en helhetslösning med höga krav på främst säkerhet och redundans.  Telenor var det företaget som bäst svarade upp mot landstingets samlade krav, säger Helen Andersson, Affärsområdeschef på Landstinget Blekinge.

• landstinget blekinge
  • 2012
  • avtal
  • mobiltelefoni