Tekniska verken i Linköping väljer Telenor

Telenor har, genom en upphandling, vunnit förtroendet att leverera både fast- och mobiltelefoni till Tekniska verken i Linköping.

Samarbetet inleds i februari 2009 och löper över tre år.

- Tekniska verken har en nyckelfunktion i Linköping och vi ser fram emot att få förse bolaget med moderna kommunikationstjänster. Genom en integrerad lösning så möter vi behoven av ökad mobilitet och flexibilitet, säger Mats Lundquist Affärsområdeschef Företag Telenor Sverige.

- Vi ser ett ökat behov av mobila lösningar för att kunna sköta vår kommunikation på ett effektivt sätt, säger Johan Svanholm IT-Chef på Tekniska verken i Linköping.

För mer information, kontakta:
Presstjänsten Telenor: 08-41 00 75 55
www.telenor.se

Telenor är i Sverige en ledande helhetsleverantör av kommunikationstjänster, såsom mobil och fast telefoni samt datatjänster. Med kunden i fokus erbjuder Telenor sina tjänster till såväl privatpersoner som företag. Telenor representeras i Sverige även av Bredbandsbolaget, Glocalnet och Canal Digital och har totalt ca 2 500 anställda.

Telenor är ett av Norges största börsnoterade bolag med en omsättning under 2007 på cirka 92,5 miljarder norska kronor. Telenor är marknadsledande i Norge inom telekommunikation, datatjänster och mediedistribution, och har en betydande internationell verksamhet, speciellt inom mobilkommunikation. Telenor är noterat på Oslo Børs (TEL).

• tekniska verken
  • mats lundquist