Telenor i affär med Kommunförbundet Skåne

Telenor Sverige har tecknat ett nytt ramavtal om telefoni med Kommunförbundet Skåne för de 33 kommuner och 43 kommunala bolag som ingår i intresseorganisationen. Avtalet löper under tre år med möjlighet till förlängning i ytterligare två år.

Kommunförbundet Skåne har varit kund hos Telenor sedan 1999 och väljer nu att teckna ett nytt ramavtal. Avtalet omfattar mobiltelefoni till cirka 41 000 mobilanvändare, 40 fasta växlar med cirka 66 000 anknytningar, samt den molnbaserade telefoniväxeln Telenor One Flexibel 2.0. Utöver detta ingår även mobilt bredband 4G, vidarekoppling med Webacess, Telenor VPN, telematiktjänster och tvåstationsanslutning.

- Det känns bra att fortsätta vårt samarbete med Telenor. Vi anser att Telenor är den operatör som kan erbjuda de bästa och säkraste tjänsterna för våra kommunikationsbehov, när vi nu i allt högre grad anammar ett mobilt arbetssätt säger Bo Nilsson, Förbundssekreterare på Kommunförbundet Skåne.

Kommunförbundets beslutskriterier var bästa funktionalitet, pris och täckning.

- Vi är oerhört glada över att ha fått ett förnyat förtroende av Kommunförbundet Skåne och särskilt stolta över att Telenor värderades högst av alla leverantörer sett till funktionalitet, pris och täckning. Täckning är ett viktigt fokusområde för Telenor, och sedan två år tillbaka genomför vi omfattande investeringar i hela vårt nät. Vi har nyligen uppgraderat vårt 3G-nät med nya basstationer, samtidigt som vi bygger 1000 nya basstationer i hela nätet, säger Mats Lundquist, affärsområdeschef Företag, Telenor Sverige.

Ramavtalet omfattar kommunerna Bjuv, Burlöv, Båstad, Eslöv, Helsingborg, Hässleholm, Höganäs, Hörby, Höör, Klippan, Kristianstad, Kävlinge, Landskrona, Ljungby, Lomma, Lund, Malmö, Osby, Perstorp, Simrishamn, Sjöbo, Skurup, Staffanstorp, Svalöv, Svedala, Tomelilla, Trelleborg, Vellinge, Ystad, Åstorp, Ängelholm, Östra Göinge, Örkelljunga, samt kommunägda bolag.

Journalister når Presstjänsten på 08-41 00 75 55 eller press@telenor.com

• mats lundquist
  • 4g
  • mobilt arbetssätt