Telenor lanserar ”månadskort” – större flexibilitet och frihet med kontantkort

Nu lanserar Telenor Sverige, som första operatör i världen, ett månadskort för mobilen. FastPris Sverige Kontant kombinerar flexibilitet med enkelhet i ett kontantkort. För en fast månadspeng kan användare ringa, sms:a och mobilsurfa helt utan begränsning inom Sverige.

– Att kunna surfa i mobilen är idag en självklarhet för många, oavsett om man har ett abonnemang eller kontantkort. Hur mycket och hur ofta man sedan använder sin telefon varierar. FastPris Sverige Kontant är en form av månadskort som ger kostnadskontroll utan att begränsa antalet sms, mms och samtal. Dessutom ingår mobilsurf i upp till 1 Mbit/s, därmed är detta ett mycket bra alternativ för den som använder sin telefon mycket men inte vill teckna ett abonnemang, säger Mattias Ringqvist, marknadschef Mobil Konsument, Telenor Sverige.

Sedan tidigare ingår mobilsurf med kontantkort (Snacka Mera och World) som laddas med minst 200 kronor hos Telenor.

Telenor FastPris Sverige Kontant

• Laddas med 500 kronor/månad
  • Fria röstsamtal, videosamtal, sms, mms och mobilsurf i upp till 1 Mbit/s inom Sverige
  • Vid laddning av FastPris igen inom 30 dagar ges ytterligare 30 dagar utöver den första laddningen (max 6 månaders laddning i förväg)
  • Om ingen laddning sker när 30 dagar är slut övergår prisplanen till Telenor Kontant Bas.
  • Utlandspriser enligt prislistan för Telenor Kontant World

Journalister når Presstjänsten på 08-41 00 75 55 eller press@telenor.com

• telenor
  • mobilsurf