Telenor lanserar mobilt bredband med 4G-uppgradering

Det nya erbjudandet för mobilt bredband innebär möjlighet att uppgradera sitt abonnemang till 4G, nästa generations mobilkommunikation, inom bindningstiden och få 4G-modemet utan kostnad.

Mobilt Bredband FastPris Premium ger obegränsad surf till fast pris i 3G. De som tecknar sig i 24 månader får möjlighet att uppgradera till ett 4G-abonnemang, nytt modem som klarar både 3G och 4G ingår.

Med 4G runt hörnet så är det självklart att vi ska erbjuda ett anpassat abonnemang. Det innebär att man kan surfa obegränsat i 3G, vid lanseringen av 4G kan man uppgradera sitt abonnemang för att kunna ta del av den mobila livsstil som underlättas av 4G, säger Mattias Ringqvist marknadschef Mobil Konsument Telenor Sverige.

Om Mobilt Bredband FastPris Premium

• Hastighet upp till 10 Mbit/s, modemet stödjer hastigheter upp till 16 Mbit/s som lanseras under året och kunderna uppgraderas automatiskt till den högre hastigheten
  • Möjlighet att uppgradera till 4G abonnemang inom bindningstiden. Vid uppgradering betalar man ordinarie pris för 4G. Kombinerat 3G och 4G modem ingår utan kostnad
  • 249 kr/månad
  • Modem Huawei E1820 ingår
  • 24 månaders bindningstid

Erbjudandet gäller både privatpersoner och företag.

För mer information, kontakta:

Presstjänsten, Telenor Sverige

08-41 00 75 55

• telenor
  • 4g-abonnemang
  • 4g
  • mobilt bredband

Telenor Sverige är en ledande helhetsleverantör av moderna telekommunikationstjänster för privatpersoner och företag. Telenors nät för mobilkommunikation täcker 99 procent av befolkningen. I Telenor Sverige ingår även premiumleverantören Bredbandsbolaget och lågprisutmanaren Glocalnet. Telenor Sverige har idag 2100 anställda.

Telenor är en av världens största mobiloperatör mätt i antal abonnenter med verksamhet i 14 länder i Europa och Asien. I Norden är Telenor marknadsledande inom telekommunikation, datatjänster och mediedistribution. År 2009 omsatte Telenor cirka 107 miljarder norska kronor. Telenor är noterat på Oslo Børs (TEL).