Telenor lanserar nytt sortiment - Telenor Unlimited

Ett ändrat mobilt beteende kräver nya abonnemang. All typ av mobilkommunikation ökar, framför allt surf både i mobilen och via mobilt bredband. Telenors nya sortiment, Telenor Unlimited, består av abonnemang där man för en fast månadskostnad kan kommunicera helt obegränsat inom Sverige.

- Användningen av surfvänliga telefoner och mobilt bredband har vuxit kraftigt de senaste åren och utbudet av innehåll ökar snabbt. Därför vill vi göra det möjligt att maximera användandet av sin mobiltelefon och sitt mobila bredband samtidigt som man har kostnadskontroll, säger Mattias Ringqvist, marknadschef på Telenor Mobil Konsument.

Telenor Unlimited
Telenor Total
Ett nytt abonnemang som inkluderar både mobiltelefoni och mobilt bredband. Obegränsade ordinarie samtal, SMS, MMS och mobilsurf samt obegränsat mobilt bredband inom Sverige.

Pris: 799 kr/mån

Telenor FastPris Sverige
Obegränsade ordinarie samtal, SMS, MMS och mobilsurf inom Sverige.

Pris: 699 kr/mån

Telenor Mobilt Bredband FastPris
Obegränsat mobilt bredband inom Sverige.

Pris: 199 kr/mån

Telenor Unlimited gäller för privatpersoner. För företag finns motsvarande abonnemang under namnen Affärspaketet Obegränsat, ObegränsatFastPris ochMobilt Bredband FastPris.

För mer information, kontakta:

Presstjänsten: 08-41 00 75 55

Telenor Sverige är en ledande helhetsleverantör av moderna telekommunikationstjänster för privatpersoner och företag. Telenors nät för mobilkommunikation täcker 99 procent av befolkningen. I Telenor Sverige ingår även premiumleverantören Bredbandsbolaget och lågprisutmanaren Glocalnet; totalt arbetar 2400 personer inom Telenor Sverige.

Telenor är världens sjunde största mobiloperatör med verksamhet i 13 länder i Europa och Asien. I Norden är Telenor marknadsledande inom telekommunikation, datatjänster och mediedistribution. År 2008 omsatte Telenor cirka 111 miljarder norska kronor. Telenor är noterat på Oslo Børs (TEL).

• fastpris
  • telenor sverige