Telenor ny huvudsponsor för Elitserien

(Karlskrona, 29 maj 2006) Svensk hockey är hetare än på länge tack vare raka OS- och VM-guld. För att hjälpa till att ta svensk hockey till nya höjder går Telenor in som huvudsponsor för Elitserien från nästa säsong och tre år framåt. Företaget hoppas kunna bidra till en ännu bättre hockeyupplevelse genom spännande erbjudanden och tjänster. Sponsorskapet är exklusivt för Telenorkoncernen i Sverige och innebär bland annat att Telenor kommer att synas i elitseriearenorna runt om i landet. Inga andra telefoni-, bredband- eller tv-bolag kan ingå liknande sponsorskap under avtalsperioden. Företaget räknar också med att kunna erbjuda exklusiva tjänster i samarbete med Elitserien och andra sponsorer. - Svensk hockey är hetare och bättre än på länge och det känns helt rätt att ingå ett långsiktigt samarbete med Elitserien. Under nästa säsong räknar vi med att kunna erbjuda spännande mervärdestjänster för alla hockeyintresserade, men exakt vilka tjänster det blir återkommer vi med närmare nedsläpp, säger Anders Jensen, marknadschef för Telenors svenska mobilverksamhet. Syftet med sponsorskapet är inte bara att säkra att svensk ishockey kan fortsätta hålla samma höga klass som idag utan framförallt bidra till att stärka Elitserien så att svensk hockey kan bli ännu bättre. - Vi är jätteglada att kunna erbjuda våra kunder förstklassig svensk hockey direkt i mobilen. Som en del av Telenorkoncernen har vi också möjlighet att erbjuda unikt innehåll även i andra kanaler, som bredband och tv, säger Johan Lindgren, vd för Telenors svenska mobilverksamhet. Sponsorskapet sträcker sig från säsongen 06/07 och tre år framåt. - För Hockeyligan är det viktigt att medverka i utvecklingen av nya former för exponering av Elitserien. I och med detta sponsorskap kommer vår hockeypublik att erbjudas nya och spännande mobiltjänster och vi ser verkligen framemot vårt samarbete med Telenor, säger Peter Gudmundson, vd för Svenska Hockeyligan AB. För mer information, kontakta: Elisabeth Petersson, informationschef Telenors mobila verksamhet elisabeth.petersson@telenor.com +46 709 61 42 07 Lena Bryngelson, informationsansvarig Svenska Hockeyligan lena.bryngelson@hockeyligan.se +46 709 16 97 22 Om Telenor Telenor är i Sverige en ledande helhetsleverantör av kommunikationstjänster, såsom mobil och fast telefoni samt datatjänster. Med kunden i fokus erbjuder Telenor sina tjänster till såväl privatpersoner som företag. Telenor representeras även av Bredbandsbolaget, djuice, Glocalnet och Canal Digital. Telenor är ett av Norges största börsnoterade bolag med en omsättning under 2005 på 68,9 miljarder norska kronor. Antal anställda vid utgången av 2005 var ca 27 600, varav 16 700 utanför Norge. Telenor är marknadsledande i Norge inom telekommunikation, datatjänster och mediedistribution, och har en betydande internationell verksamhet, speciellt inom mobilkommunikation. Telenor är noterat på Oslo Børs (TEL) och på Nasdaq i New York (TELN). Om Svenska Hockeyligan AB Etablerat: 1955 Ägare: De föreningar som spelar i Elitserien Antal anställda: 5 Huvudsponsorer: Aftonbladet, CANAL+, Ramirent, Svenska Spel och Telenor