Telia lanserar streamingtjänsten Paramount+

Telia lanserar streamingtjänsten Paramount+

Nu utökar Telia tv-innehållet med ännu mer underhållning via streamingtjänsten Paramount+. Under 2021 kommer över 6000 filmer och avsnitt finnas tillgängliga för alla åldrar vilket innebär att Telias tv-tittare får tillgång till exklusivt innehåll, fler premiärer och mer upplevelser för hela familjen.

Telia utökar sitt samarbete med ViacomCBS i samband med att streamingtjänsten Paramount+ nylanseras i Sverige. Det innebär attTelias tv-tittare under första halvan av april kommer att få tillgång till exklusiva titlar och premiärer från bland annat SHOWTIME, MTV, Comedy Central, Nickelodeon och Paramount Studios samt originalinnehåll med storfilmer och serier från Paramount+.

- Originalinnehåll är allt mer efterfrågat av våra tv-kunder, därför känns det helt fantastiskt att vi kan ladda upp med ännu mer underhållning från Paramount+. Vi fortsätter att leverera på vårt kundlöfte om att erbjuda en dynamisk upplevelse och allt samlat på ett och samma ställe. Det här tillskottet innebär ännu mer kvalitetstid i tv-soffan och framför skärmen, säger Henrik Lönnevi, chef för konsumentaffären på Telia.

Paramount+ erbjuder ett brett utbud med både nytt, klassiskt och originalinnehåll. Bland annat Dexter, Svampbob Fyrkant, Ray Donovan, The Affair, alla säsonger av Yellowstone och kritikerrosade On Becoming a God in Central Florida.

Nya och exklusiva premiärer att se fram emot under lanseringsdagen:

• Two Weeks to Live, med Maisie Williams i huvudrollen
  • Indie-komedin Everyone is Doing Great skriven och regisserad av James Lafferty och Stephen Colletti från One Three Hill som också skådespelar i serien
  • De första två säsongerna av Jordan Peeles The Twilight Zone
  • Europeiska actionthrillern Mirage
  • Mexikanska sci-fi-mysteriet Dani Who?
  • Kriminaldramat The Coroner, säsong 1 & 2

I april kan Telias tv-tittare se Paramount+ på alla skärmar, både hemma i soffan och i farten via Play.

Under 2020 utsågs Telias tv-tjänst till den bästa enligt en oberoende undersökning genomförd av TV-Nyheterna och Nordic Bench. Telias tv-tjänst tog samma år även hem sin sjätte raka vinst i SKI, svenskt kvalitetsindex.

Om Telia

I över 165 år har vi skapat fler möjligheter för fler människor. Det är vårt arv, vår framtid och vårt samhällsansvar. Med cirka 21000 medarbetare i sju länder, varav 4 700 kollegor i Sverige, erbjuder vi den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera och innovera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Från torpet till storstaden, kontoret till vardagsrummet och från vårdcentralen till bussresan skapar vi en bättre vardag. Välkommen till Telia – välkommen till Folknätet.

Läs mer på www.telia.se

Irene Krohn

Roija Rafii

Presskontakt Presschef 0771-77 58 30

Välkommen till Telia

I över 165 år har vi skapat fler möjligheter för fler människor. Det är vårt arv, vår drivkraft och vår framtid. Med cirka 19000 medarbetare i sju länder, varav 4 100 kollegor i Sverige, erbjuder vi den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera och innovera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Från torpet till storstaden, kontoret till vardagsrummet och från vårdcentralen till bussresan skapar vi en bättre vardag. Välkommen till Telia. Bättre nät. Bättre upplevelser.

Läs mer på www.telia.se
Drift och avbrott hittar du på: https://www.telia.se/privat/driftinformation