Flaggningsmeddelande i Teligent AB

Visionalis AB har per 060526 förvärvat 2.973.790 aktier i Teligent AB (publ). Visionalis AB äger därefter 2.973.790 aktier, vilket motsvarar 10,3 procent av kapital och röster i Teligent AB (publ). Olle Isberg har per samma dag sålt 1.500.000 aktier och äger därefter inga aktier i Teligent AB (publ). LMK Industri AB har per samma dag sålt 1.473.790 aktier och äger därefter inga aktier i Teligent AB (publ). Visionalis AB ägs av Olle Isberg och LMK Industri AB. För ytterligare information, kontakta: Olle Isberg Visionalis AB Tel. 0705 90 67 99 Om Teligent Teligent (TGNT, Stockholmsbörsen) är en global leverantör av mervärdestjänster för teleoperatörer. Erbjudandet inkluderar bland annat traditionella och nästa generations meddelandetjänster och avancerade IN-lösningar, såsom Mobile Prepaid, Mobile VPN och Mass Calling. Samtliga lösningar baseras på den generiska och patenterade tjänsteutvecklingsplattformen Teligent P90/E. Bolagets lösningar används idag av ett flertal ledande operatörer, däribland BT, Cingular, MCI, Telefónica, TeliaSonera och Vodafone. Med huvudkontor i Nynäshamn har bolaget idag kontor i tretton länder runt om i världen. Teligent har cirka 340 anställda och nettoomsättningen för 2005 var 460 miljoner SEK. Besök gärna www.teligent.se för ytterligare information.