Pressmeddelande -

Mobiluppstickaren Telness vässar styrelsen med tungviktare från telekom- och finansbranschen

Beredningsarbetet i dialog med ägare och investerare har pågått under våren för att hitta rätt kompetenser för att bidra till Telness utveckling och tillväxt. Utöver Telness VD Martina Klingvall tillsätts:

Viveka Ekberg, ny styrelseordförande för Telness, har en bakgrund inom finansbranschen bland annat som VD för PP Pension och Nordenchef för Morgan Stanley Investment Management. Viveka är idag styrelseproffs och ledamot i ett flertal börsnoterade och privatägda bolag såsom Lindab, Magnolia Bostad, Svolder och SPP Pension & Försäkring.

Maria Erdmann-Boecker har en bakgrund inom telekom från bland annat Bredbandsbolaget och Telenor som Head of Customer Experience och Head of Delivery & Billing. Maria är sedan 2013 operativ chef och har varit med att bygga upp den digitala brevlådan Kivra.

Jonas Angleflod har en bakgrund inom telekom från bland annat Tele2, Telia och som VD för Uno Telefoni. Jonas driver sedan 2015 egna investeringar i startupbolag inom uppkopplade och digitala affärer.

Kristian Holmström har en bakgrund inom finansbranschen och corporate finance med erfarenheter från M&A, börsintroduktioner och kapitalanskaffningar. Kristian arbetar idag som investment manager på private equity-bolaget Litorina.

”Vi har verkligen hittat den bästa kvintetten”, säger Telness VD Martina Klingvall. ”Vivekas långa erfarenhet av bolagsstyrning matchat med Marias kundfokus, Jonas erfarenhet från att bygga en mobiloperatör från grunden och Kristians kunskap om hur man växer bolag kommer bidra enormt till Telness utveckling. Hela teamet ser fram emot att få arbeta med en så professionell styrelse” tillägger hon.

Styrelsen är redan igång med arbetet att fortsätta utveckla bolaget tillsammans med bolagets ledning och anställda.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Martina Klingvall, VD Telness, martina@telness.se, 079 100 00 00

• Telekommunikation, mobiltelefoni

• tillväxt
  • styrelse
  • företag
  • b2b
  • utmanare
  • telekom
  • startup
  • entreprenur
  • mobiloperatör

Telness är en mobiloperatör som erbjuder mobiltelefoni med funktioner speciellt anpassade för företagare, ett modernt och kundfokuserat alternativ till de stora operatörerna. Digitalt och enkelt att använda, till rätt pris och utan bindningstider eller dolda avgifter. Telness är den nya generationens mobiloperatör, byggt av entreprenörer med visionen att förnya telekom. Mer om oss hittar du på Telness hemsida www.telness.se.

Följ Telness resa: Vår blogg: www.telness.se/blogg Linkedin: www.linkedin.com/company/telness/ Facebook: www.facebook.com/telness.se

Martina Klingvall

Presskontakt VD