Nu kan du få Björn Ranelids poesi i din telefonväxel

Det disruptiva telekombolaget Telness lanserade i höstas Telness Växel - en ny smidig och prisvärd telefonväxeltjänst för företagare. Nu tar de nästa steg och sticker ut med att låta en av Sveriges mest folkkära författare Björn Ranelid vara rösten bakom den nya tjänsten.

- ”Vi har inte så mycket flashiga funktioner i växeln då våra kunder inte behöver detta. Istället vill ge kunderna det där lilla extra och personliga i allt vi gör, därför kändes det självklart att tillfråga Björn om han ville vara rösten i Telness Växel”, säger Martina Klingvall, VD och grundare på Telness.

”Ranelidskan” i växeln

För många företag är inspelningen till telefonväxel något av en ickefråga. Antingen väljer man standardsvaret, eller så åter man praktikanten spela in och sedan får det bero. Som en kontrast till de traditionella rösterna i telefonväxlarna blir det nu istället valbart att ha Björn Ranelids röst i företagets växel. De vanligtvis informativa och rationella budskapen som exempelvis ”Vi tar strax emot ditt samtal” ersätts nu istället med Ranelids unikt författade poesi, förinspelad av honom själv.

- ”Som växel kund kan man såklart fortfarande välja klassiska standardmeddelanden, eller spela in sina egna. Men nu erbjuder vi även möjligheten till någonting annorlunda, unikt och personligt till våra växelkunder. Det är en möjlighet för dem att sticka ut och göra någonting lite annorlunda ut mot sina kunder i sin tur, säger Martina.

- ”Björn är inte bara författare, han är också inspiratör, artist, en estradör och ett slags sändebud för det svenska språket. Nu når hans personlighet och poesi även ut i medborgarnas telefoner och jag tror att han kan vara den enda stora författaren i världen som någonsin talat i en telefonväxel”, avslutar Martina.

• Telekommunikation, mobiltelefoni

Telness är en mobiloperatör som erbjuder mobiltelefoni med funktioner speciellt anpassade för företagare, ett modernt och kundfokuserat alternativ till de stora operatörerna. Digitalt och enkelt att använda, till rätt pris och utan bindningstider eller dolda avgifter. Telness är den nya generationens mobiloperatör, byggt av entreprenörer med visionen att förnya telekom. Mer om oss hittar du på Telness hemsida www.telness.se.

Följ Telness resa:

Vår blogg: www.telness.se/blogg