Telness satsar vidare och rekryterar en stjärna som ny försäljningschef

Intresset för mobiloperatören Telness erbjudande växer och företaget satsar nu vidare genom att rekrytera nyckelpersoner inom försäljning med gedigen branscherfarenhet.

Vi inleder hösten med en stark rekrytering till en ny tjänst i organisationen. Malin Holsner, som har gedigen branschkunskap och lång erfarenhet inom försäljning och ledarskap, blir försäljningschef på Telness och en del av Telness ledningsgrupp. Hon kommer senast från mobiloperatören 3 där hon ansvarat för kundservice verksamheten på utlandskontoret i Cypern, och senaste åren fått ett antal utmärkelser för sitt uppskattade ledarskap.

”Vi är mycket glada för att kunna hälsa Malin välkommen till teamet”, säger Martina Klingvall, VD på Telness. ”Telness har sedan lansering fått in många och väldigt nöjda kunder genom organisk försäljning. Nu är det dags att ta nästa steg och med Malins erfarenhet kommer vi kunna skapa fler möjligheter och förutsättningar för att fortsatt utveckla Telness och förändra branschen till det bättre. Malin kommer att vara en nyckelperson i organisationen gällande tillväxt, och hur vi bygger upp en försäljningsorganisation med kunden i fokus” avslutar Martina.

”Utöver att bygga starka individer som verkligen trivs drivs jag av att skapa förändring och vidareutveckling” säger Malin. ”Min erfarenhet är att kunder byter från en operatör och lösning som de är missnöjda med, oftare än till en operatör med bättre lösning. Telness har gjort det andra i branschen bara pratar om och Telness vill förändra hur kunder ser på telekom i grunden. Att bygga en så pass vital tjänst för företagare som telekomlösningar där man sätter kunden i fokus kan låta som det mest självklara men branschen har inte lyckats och Telness gör nu äntligen detta hela vägen. Telness underlättar, skapar värde och hjälper sina kunder med sin verksamhet vilket jag tycker är oerhört häftigt. Jag ser oss som i ett förhållande med våra kunder – vi behöver göra varandra bättre, varje dag. Att fortsätta utveckla Telness och säkerställa att allt fler företag och entreprenörer får en telekomlösning där vi garanterar att de kommer vara nöjda, det ser jag fram emot” avslutar Malin.

Malin tillträdde sin tjänst på Telness den 1 augusti.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Martina Klingvall, VD Telness, martina@telness.se

• Telekommunikation, mobiltelefoni

• utmanare
  • b2b
  • företag
  • sälj
  • kundupplevelse
  • digitalisering
  • tillväxt
  • rekrytering
  • femtech
  • entreprenur
  • startup

• Stockholm

Telness är en operatör som erbjuder mobilabonnemang med funktioner och tjänster speciellt utvecklade för företagare och entreprenörer. Digitalt och enkelt att använda. Självklart till rätt pris, utan bindningstider eller dolda avgifter. Bolaget grundades i slutet av 2016 och under 2017 byggdes tjänsten och plattformen, teamet anställdes, rådgivare och investerare togs. I slutet av 2017 lanserades Telness och vi växer nu snabbt! Mer om oss hittar du på Telness hemsida www.telness.se.

Följ Telness resa:

Vår blogg: www.telness.se/blogg