Ängsmiljöer, vatten och tallar ska prägla miljön i Rosendal, Uppsala

Ängsmiljöer, vatten och tallar ska prägla miljön i Rosendal, Uppsala

Uppsala växer så det knakar och Rosendal är en ny stadsdel söder om stadskärnan. Ronnie, Cissi och Anton på Tema i Uppsala är de som ska gestalta den nya stadsdelens gator, allmänna platser och övrig mark. En utgångspunkt i gestaltningen är att ängsmiljöer, vatten och tallar ska ge identitet och karaktär till stadsdelen. Området Rosendal är cirka 100 000 kvadratmeter stort och förväntas rymma cirka 3 500 bostäder när allt är klart. Bjerking är teknikkonsult och har gatu- och VA-projekteringen.

Läs mer om stadsutveckling Rosendal: http://bygg.uppsala.se/planerade-omraden/rosendal/

Tema är ett av Sveriges ledande företag inom arkitektur, landskapsarkitektur och projektledning. Våra medarbetare är inte bara skickliga, de är dessutom stjärnor på samarbete.

Tema är ett av Sveriges ledande företag inom arkitektur, landskapsarkitektur och projektledning med kontor i Stockholm, Uppsala, Malmö och Norrköping. Sedan 2016 är Tema en del av Projektengagemang - en av Sveriges största konsultkoncerner inom arkitektur och teknik.