Framgångsrik projektledning uppmärksammas

Framgångsrik projektledning uppmärksammas

Nya parkeringshuset Bärnstenen vid Akademiska sjuk­huset i Uppsala invigs den 2 september. Tema har ansvarat för projektledningen med framgångsrikt resultat vilket uppmärksammas i Uppsalatidningens artikel om projektet: ”Vi kalkylerade med en kostnad på 216 miljoner kronor, men landar på 180 miljoner. Det kan vi tacka en bra projektledning för”, säger Olle Ahnell, fastighetschef på Landstinget i Uppsala län.

NCC har varit totalentreprenör, Ola Sevedag på Tema har ansvarat för projektledningen, WSP för byggledningen, Link är arkitekt. Bra jobbat allihop!

Läs hela artikeln: http://www.uppsalatidningen.se/aktuellt/gyllene-losning-pa-p-problem-3917769.aspx