Ny hållbarhetsansvarig på Tema

Ny hållbarhetsansvarig på Tema

Åsa Pallin är ny hållbarhetsansvarig på Tema. Hon tar över efter Annika Persson som sedan juni 2014 är Temas vd. Rollen som hållbarhetsansvarig innebär att Åsa ska driva Temas övergripande hållbarhetsarbete och vara företagets representant i hållbarhetsfrågor. Åsa är civilingenjör och har arbetat med miljöfrågor på Tema sedan 2011, både som miljösamordnare i uppdrag och i interna utvecklingsprojekt.

Åsa har bred erfarenhet av hållbarhetsfrågor. Hon kommer närmast från ÅF där hon arbetade som miljökonsult, bland annat med produkters miljöpåverkan ur ett livscykelperspektiv.

Temagruppen Sverige AB - i dagligt tal Tema - är ett av Sveriges ledande företag inom arkitektur, landskapsarkitektur och projektledning med cirka 190 medarbetare i Stockholm, Uppsala, Malmö och Norrköping. Tema grundades 1957 och omsatte 191 miljoner kronor år 2013. Läs mer om Tema på http://www.temagruppen.se/.

Tema är ett av Sveriges ledande företag inom arkitektur, landskapsarkitektur och projektledning. Våra medarbetare är inte bara skickliga, de är dessutom stjärnor på samarbete.

Tema är ett av Sveriges ledande företag inom arkitektur, landskapsarkitektur och projektledning med kontor i Stockholm, Uppsala, Malmö och Norrköping. Sedan 2016 är Tema en del av Projektengagemang - en av Sveriges största konsultkoncerner inom arkitektur och teknik.