Bättre tv-mottagning med nytt antennsystem i Emmaboda

Det omfattande arbete med att byta ut hela antennsystemet på tv-sändaren i Emmaboda är klart. Med en modern lösning höjs driftsäkerheten samtidigt som mottagningsmöjligheterna förbättras i området.

Arbetet som har pågått sedan i slutet av september står nu klart. Den tidigare antennen var från 70-talet och optimerad för att sända ett fåtal kanaler. Det nya antennsystemet ger en betydligt jämnare utbredning av tv-signalen för alla UHF-frekvenser. Det innebär generellt förbättrade mottagningsmöjlighet i täckningsområdet.

I början av år 2013 kommer Teracom att genomföra markmätningar för att kontrollera resultatet och bedöma skillnader mellan näten.

För mer information:

Lotta Darlin, pressansvarig Teracom AB, 0708 -91 21 07

• teracom
  • emmaboda

• Jönköping

Teracom erbjuder tjänster inom radio, tv, förbindelselösningar, samt inplaceringar och service i vår rikstäckande infrastruktur. Koncernen består av Teracom, Boxer och PlusTV. Via Boxer och PlusTV erbjuder vi hushåll betal-tv-tjänster i Sverige, Danmark och Finland. Koncernen omsätter ca 4 miljarder kronor och har omkring 700 anställda. Mer information finns på www.teracom.se.