Förbättringsarbete på FM-sändaren i Brudaremossen, Göteborg

Teracom kommer att installera en ny FM-antenn på sändaren i Brudaremossen, Göteborg. Arbetet påbörjas den 15 september och beräknas ta cirka tio veckor. När arbetet med nya antennen är klart kommer det bli stabilare och bättre mottagning för radiolyssnarna.

Under arbetet kommer FM-radiosändningarna att sändas ut med reducerad effekt, vilket kan ge försämrad mottagning för lyssnarna i Göteborg med omnejd. Radiokanaler som påverkas är P1, P2, P3, P4, RIX FM och Bandit.

-Vi arbetar hela tiden för att säkerställa att FM-nätet är robust och har hög driftsäkerhet och nu är det dags att byta antennen i Brudaremossen så radiolyssnarna i Göteborgsområdet får stabilare och bättre mottagning, säger Marcus Hartmann presschef Teracom Boxer Group

Lyssnare som får dålig mottagning eller störningar kan pröva med att ställa in sin radioapparat på frekvenser som sänds ut från sändare i närliggande områden. För de som bor öster ut från Göteborg kan Borås/Dalsjöfors vara ett alternativ, Uddevalla/Herrestad om man bor norrut och Varberg/Grimeton om man bor söder ut. Alternativa sändare och frekvenser i området finns här: https://www.teracom.se/Sandarinformation/Hitta_ratt_radiofrekvens/

Mer information för konsumenter finns på Teracom ABs hemsida, www.teracom.se och eller kundservice på 0771-91 00 85. Journalister hänvisas till Teracom Boxer Groups pressavdelning, kontaktuppgifter nedan.

Guide för förbättrad mottagning:https://www.teracom.se/Documents/Radio/FM%20checklista/Checklista%20FMmottagning.pdf

• master och anläggningar

Teracom erbjuder tjänster inom radio, tv, förbindelselösningar, samt inplaceringar och service i vår rikstäckande infrastruktur. Koncernen består av Teracom och Boxer. Via Boxer erbjuder vi hushåll betal-tv-tjänster i Sverige och Danmark. Koncernen Teracom Boxer Group omsätter ca 4 miljarder kronor och har omkring 700 anställda. Mer information finns på www.teracom.se.