Nya tv-kanaler i Hudiksvall

Den 22 oktober bygger medieoperatören Teracom ut det marksända tv-nätet i Hudiksvall. Utbyggnaden innebär att tittare med egen antenn får tillgång till ett ökat betal-tv-utbud från Boxer samt de fria tv-kanalerna Axess-TV och TV7.

- Tack vare utbyggnaden får de tv-tittare som tar emot sin signal från sändarstationen Hudiksvall Forsa tillgång till fler kanaler via det marksända nätet, säger Lennart Ivarsson, informationschef Teracom.

För att kunna ta emot de nya kanalerna måste alla hushåll som tar emot tv-signalen från stationen Hudiksvall Forsa göra en ominstallation av sin digital-tv-mottagare för att hitta den nya frekvenskanalen. Ominstallationen görs med hjälp av fjärrkontrollen till digital-tv-mottagaren.

Utbyggnaden av det digitala marknätet sker på flera orter i Sverige och planeras vara klar i slutet av år 2009.

För mer information kontakta:
Lennart Ivarsson, informationschef Teracom, 0708 - 91 20 21
Johan Bobert, information Boxer, 070 - 483 49 72

Teracom är Sveriges första medieoperatör. Koncernen består av moderbolaget Teracom och dotterbolaget Boxer TV-Access. Vi erbjuder tjänster inom radio, tv, bredband, digital kundkommunikation, samt inplaceringar och service i vår rikstäckande infrastruktur. Via Boxer erbjuder vi hushåll betal-tv-tjänster, vilka distribueras i Teracoms nät. Koncernen omsätter ca 3,3 miljarder kronor och har omkring 600 anställda. Mer information finns på www.teracom.se.