Nytt antennsystem ska förbättra tv-mottagningen i Uddevalla

Från och med den 11 april fram till midsommar genomför Teracom ett arbete med att byta ut antennsystemet på tv-sändaren i Uddevalla. Arbetet syftar till att höja driftsäkerheten och förbättra mottagningsmöjligheterna i området.

Under perioden kommer tv-sändningarna för i stort sett alla tv-kanaler att ske med reducerad effekt, vilket kan påverka mottagningen för hushåll i området.

På de allra flesta platser förväntas signalnivån ändå vara tillräcklig från sändarstationen i Uddevalla. I de fall problem uppstår, som kan härledas till det planerade arbetet, kan hushållen rikta om sin antenn mot någon av de intilliggande större stationerna - Trollhättan, Göteborg Brudaremossen eller Bäckefors. Det finns också ett antal mindre sändare med samma stora utbud som kan vara ett fungerande alternativ, som exempelvis Kungshamn, Munkedal, Lilla Edet och Grebbestad.

För mer information:

Lotta Darlin, pressansvarig Teracom AB, 0708 -91 21 07

• Uddevalla

Teracom erbjuder tjänster inom radio, tv, förbindelselösningar, samt inplaceringar och service i vår rikstäckande infrastruktur. Koncernen består av Teracom, Boxer och PlusTV. Via Boxer och PlusTV erbjuder vi hushåll betal-tv-tjänster i Sverige, Danmark och Finland. Koncernen omsätter ca 3,8 miljarder kronor och har omkring 700 anställda. Mer information finns på www.teracom.se.