Gå direkt till innehåll
TESAB traditionen fortsätter och i år var det 8:de året vi deltog på Cykelvasan. Det blev en regnig och lerig helg i Dalarna, men alla cyklister kom i mål välbehållna.

Cykelvasan 2019

I år var det hela 9 stycken som tog sig an 90 kilometer loppet från Sälen till Mora. Ett gäng startade tidig lördagsmorgon, medan resten startade vid lunch. Det ledde till stora väderskillnader, vilket gjorde att vi utsåg två vinnare för det loppet. Dahn Haag (LN Kyla) var först i mål av vår första startgrupp och Patrik Spjuth (Polo Kylteknik) var först i mål av den senare startgruppen.

På söndagen var det dags för 30 och 45 kilometer loppen. Först i mål på 30 km var även där Dahn Haag (LN Kyla), men endast 1 sekund före sonen Jonathan Haag. För andra året i rad var det Viktor Grudeborn (Mitsubishi Electric) som kom först i mål på 45 kilometer loppet.

Grattis till vinnarna och bra jobbat till alla våra cyklister!

Sveriges största kedja inom kylbranschen!

TESAB-kedjan är ett rikstäckande franchisesystem som består av kylföretag inom kyla och värme. Vi har över 300 anställda och bland våra kunder finns såväl företag, kommuner och landsting som privatpersoner.

Våra företag tar ett totalt funktionsansvar för alla installationer inklusive produkter, kringutrustning och tjänster. Våra installationer kännetecknas av säkerhet och kvalitet i alla led. Vi har även resurser för att ge dig komplett service efter installationen.

Dalida Matiros

Presskontakt Marknadsansvarig All annonsförsäljning undanbedes. 0722307283