Jutta Kleinschmidt till Dakarlanseringen av TeamPewano

PRESSINBJUDAN TORSDAG 13 JANUARI 2011, STOCKHOLM

På torsdag får Volvo showroom i Stockholm fint besök. Den historiska rallyföraren Jutta Kleinschmidt gästar Dakarlanseringen av TeamPewano då Tina Thörner och Pelle Wallentheim presenterar Pewano XC60 RR och visionen med Made in Scandinava.

Tina Thörner har många gånger fått frågan om hur hon startade med just öken rallyn och berättar: -1999/2000 åkte jag öken rally för första gången. Det började i en Mitsubishi Pajero med Jutta Kleinschmidt. Jag är glad över att Jutta kommer till Stockholm och är med på lanseringen av den här unika satsningen.

Jutta Kleinschmidt är en framgångsrik tysk rallyförare. Kleinschmidt vann bilklassen i Dakarrallyt 2001 och blev då historisk som rallyts första kvinnliga vinnare.

Under det pågående actionfyllda Dakarrallyt i Sydamerika har Volvos showroom i Kungsträdgården förvandlats till ett beduinläger, där Tina Thörner och Pelle Wallentheim presenterar Team Pewano, bjuder på mingelmat och berättar om visionen med Made in Scandinavia. Teamet har sponsorer och partners som till exempel; Tubus System, Volvo, SSAB och Jotun.

Jotuns försäljningsdirektör Jan-Inge Glenberg säger: "- När Jotun, som är ett världsomspännande färgföretag med tillverkning och försäljning i mer än 50 länder, vill synas ska det vara i ett utmanade projekt som Pewano - något som exponeras i hela världen."

Välkomna att se när PEWANO XC60 RR, den nya utmanaren till framtida Dakarsegrar, täcks av. Torsdag den 13 januari, klockan 18-20, är det presskonferens.

Välkommen med din anmälan senast den 12/1. Maila till: action@pewano.com
Vid frågor, kontakta Sandra Andersson, +46 761 159 150.

Mer info
Ladda ner pdf broschyren som medföljer pressinbjudan.

För specialintervjuer
Vänligen kontakta Annette Sandgren, annette@tgim.se, +46 70 777 91 00

• Motorsport

• dakar-rallyt