Stockholms första dans Zumbathon för välgörenhet! Öppen föreläsning med Tina Thörner! Berns Salonger 19/11. Överskottet delas mellan Stiftelsen MinStoraDag och Tinas barnhem i Bangui, CAR.

Tina Thörner berättar: ”Under året har jag samlat in 30.000 SEK till barnhemmet i Bangui genom att sälja min nya bok. Vi hoppas kunna komplettera denna summa rejält genom att människor kommer till Berns lördag den 19/11 och har skoj - samtidigt som de bidrar.”

Tina brinner för att hjälpa barn och ungdomar. Direkt efter Let’s Dance 2011 åkte hon med UNICEF till Central Afrikanska Republiken. En resa som ledde till samarbete med eldsjälen Maria Theresa och barnhemmet i Bangui. Tina gör skrivböcker till barnen, samlar in leksaker och skänker 10 kr av varje sålt ex av sin nya bok ”20 år med grussprut i rallycirkusen”. Nu bjuder hon in till öppen föreläsning i Stockholm 19/11 - och därefter blir det Zumbathon! Överskottet från dagen delas mellan barnhemmet i Bangui och Stiftelsen MinStoraDag.

"Let´s every move count"
Stockholm Zumba Center drivs av Lena Helt, som är en av världens främsta inom orientalisk dans. Med sina dansare på DanceConnection och prisbelönta gruppen Sheherazade har hon uppträtt världen över. Lena bjuder ofta internationella stjärnor till Sverige för workshops och shower. Utöver dansuppdrag till företag och organisationer arrangeras även festivaler - och nu heta dans Zumbathons! Zumba består av enkla danssteg till glad musik. Tillsammans med instruktörerna Amina El Mallah, Magdalena Bibik, Anna-May Permansson och Katja Lehto guidar Lena Helt publiken i en två timmars marathonliknande dansfest. 19/11 förstärks truppen med Vicky Zagarra (ITA) och Ditte Funder (DK). Vicky Zagarra är med på de allra första Zumba Fitness DVD:erna med Beto Perez, grundaren av Zumba. Idag reser Vicky världen runt som Zumba Fitness promotor och utbildar nya Zumba instruktörer. Nu kommer hon till Skandinavien för första gången!

Lena Helt, Stockholm Zumba Center berättar: ”För oss som brinner för dans och i synnerhet Zumba är det så roligt att få arrangera detta två timmars dansparty. Vi vill visa på att det går att ha roligt, dansa och samtidigt bidra. Dessutom är det extra roligt att ha med Vicky som är en av Zumbavärldens absolut främsta. Så köp biljett, på med pannbandet, ta med en vattenflaska och förberedd dig på en rolig dag fylld av skratt och härlig musik på Berns.”

Biljetter/Info
Föreläsning med Tina Thörner: 250 SEK. Zumbathon: 350 SEK.
Heldagsbiljett 500 SEK.
Läs mer och boka biljett på: Zumba4Life

Program lördag 19/11
11.00 Incheckning