Tina Bergstedt, marknadsansvarig The Amazing Society

The Amazing Society växer och satsar framåt med att värva marknadsansvarig

–Tinas gedigna kunskap i att lyfta varumärken, produkter och tjänster till marknaden, samt hennes mångåriga erfarenhet från kundsidan och insikt i vad företag med komplexa behov eftersöker hos framtidens byråer, gör henne till en enorm tillgång i vårt team och vår resa framåt, säger Tobias Franzén, vd på The Amazing Society.

– Vi bygger inte bara en byrå, vi bygger också ett lag som ska bli bland de bästa i landet. Till det behöver vi drivna spelare som lever byråns vision, vilket vi har hittat i Tina, säger Tobias Franzén, VD The Amazing Society.

Tina Bergstedt kommer närmast från Tele2 där hon bland annat ansvarade för konceptualisering och aktivering av det globala partnerskapet Eurovision Song Contenst, samt Youtube- och Influencer Marketing projekt med Splay Networks. Tina har även ett förflutet som Trade Marketing ansvarig, Go-to-market ansvarig, Lanseringsansvarig, Marknadsansvarig och Produktchef för Nokia i Skandinavien, där hon lanserat marksänd digital-TV, etablerat Nokia Nseries-varumärket och tagit Windows Phone till marknaden.

– Jag har alltid attraherats av framtidens möjligheter att ta sig an marknadskommunikation - med de digitala, sociala och förtjänade kanalerna i fokus samt genuint innehåll och kommunikation knutet till avsändarens visioner och värderingar, säger Tina Bergstedt.

– Det som lockar mig särskilt med The Amazing Society är resan vi har framför oss och kompetensen på byrån. Att ha samverkande experter från motsvarande contentbyrå, reklambyrå och mediabyrå under ett och samma tak är oerhört starkt. Vi lever i en digital ständigt uppkopplad värld som innebär möjligheter, men också krav på kunskap om nya sätt att kommunicera och nå fram. Det ska bli fantastiskt roligt och inspirerande att vara en del av den resan framåt, säger Tina Bergstedt.

För mer information och kontakt:

Tina Bergstedt, marknadsansvarig The Amazing Society, tina.bergstedt@tas.se