Gå direkt till innehåll
Matcha högtalarfronterna till textilier, väggfärg eller tapeter för att integrera högtalarna till din hemmiljö

Pressmeddelande -

Kraftfullt hemmaljud med helt personaliserade fronter - matcha DEFUNC HOMES hemmaljud med din egen inredning

Med lanseringen av Defunc HOME på multiroom-marknaden 2021 ville det svenska audioföretaget Defunc erbjuda konsumenter och återförsäljare multiroom-högtalare som till fullo levererde på Defuncs ursprungliga designfilosofi - en kompromisslös kombination av DESIGN och FUNKTION till ett attraktivt pris. Som ett tillägg till det kraftfulla ljudet och de flexibla placeringslösningarna, lanserar Defunc nu en funktion för fullständig anpassning av fronterna, och gör därmed ditt hemmaljudssystem till en del av din egna inredning, självklart med samma kraftfulla ljud.

Som konsument behöver man inte längre kompromissa med design när man köper ljudprodukter för hemmiljön. Istället väljer konsumenten om produkten ska vara framhävd eller diskret integrerad i övrig inredning. På så vis kan man som konsument bestämma vilket uttryck som passar bäst i det egna hemmet. Man laddar enkelt upp en högupplöst bild och skapa en anpassad front som passar högtalaren. Vill man kan man matcha väggfärg, mattan eller övrig inredning och byta ut fronten när man byter inredningsstil. Matcha helt eller skapa något helt unikt, möjligheterna är helt enkelt oändliga.

Att vara uppkopplad och ha tillgång till bra ljud till är förstås fortfarande en stor del av människors liv, men det är även hemmiljön, speciellt för oss skandinaver. Därför finns det inte längre någon anledning att köpa produkter som inte levererar på både design och funktion. Att upprätthålla ett attraktivt prisläge gör det också möjligt för konsumenten att på allvar utöka ljudupplevelsen i hemmiljön genom att lägga till flera enheter för en mer kraftfull ljudupplevelse och få den att matcha din heminredning”, säger Johan Wahlbäck, VD och grundare.

Kollektionen består sedan tidigare av 2 högtalarmodeller i storlekarna 20 och 30 cm och en mängd olika lösningar för flexibel placering och kan nu anpassas för att passa ditt hem helt och hållet. Hur man skapar en anpassad högtalare visas på IFA i Berlin under helgen (iZone7.2B, monter 111) och hur man skapar sin front ser man på www.defunc.com/speakers.

– ”Att köpa ljudprodukter som du kan anpassa till den hemmiljö som du har investerat tid och pengar i borde ha varit verklighet för länge sedan. Med Defunc HOME möter vi nu efterfrågan på skräddarsydd design som vi vet har funnits – och du behöver inte ge upp ljudupplevelsen, göra designeftergifter eller tömma ditt bankkonto medan du gör det”, fortsätter Johan Wahlbäck.

Högtalare Defunc HOME small 1995 SEK
Högtalare Defunc HOME large 3495 SEK
Designkit Defunc kollektion 299 SEK
Personaliserad högtalarfront 399 SEK

Teknisk specifikation på Defunc HOME återfinns här.