Helt unik Nyhet på Systembolaget! ESSENCE ORGANIC ROSÉ - BOX IN BAG, elegant Rosébox levereras i exklusiv presentpåse!

Idag lanseras Essence Organic Rosé på Systembolaget, elegant och krispigt rosévin gjort på spanska solmogna ekologiska druvor. Smaken är frisk, fräsch och silkeslen med inslag av jordgubbar, grapefrukt, citrus samt toner av rosenblad. Vackert mingelvin som passar till gott sällskap och rätter som sushi, sallader och grillad fisk.

"The taste is the essence of what you look for in a crisp rosé, fit for summer."

BOX IN BAG - Detta är en helt unik lansering där det för första gången i boxvinets historia levereras vinet i exklusiv presentpåse gjord på non-woven material som man kan använda om och om igen.

- Vi är otroligt stolta över att lansera årets rosévin! Essence är ett trevligt mingelvin som levereras i exklusiv presentpåse. Därför uttrycket BOX IN BAG, som är vårt sätt att beskriva den här nyheten. Boxen finns i Systembolagets beställningssortiment där man beställer via webben och får boxen levererad till sin närmaste butik, säger VD Mats Olauson

Essence Organic Rosé
Box in Bag, 3000ml