The Beverage Group lanserar nu framgångsrika plattformen The Wine Room i Norge och Finland!

Fredag den 17 september 2022 lanserades plattformen The Wine Room i Norge. Detta är den tredje och senaste dellanseringen av The Beverage Groups plattform The Wine Room, en mat- och vinklubb för livsnjutare. The Wine Room har funnits sedan 2011 i Sverige och har idag 60 000 medlemmar som tar emot klubbens nyhetsbrev och 15 000 personer som följer den digitala plattformen. Målsättningen är att presentera The Beverage Groups vinportfölj och inspirera kring mat och vin, allt i linje med att företaget fortsätter att växa på den nordiska marknaden.

The Wine Room Suomi i Finland lanserades redan i mars 2022 och med dellanseringen i Norge är strategin att bygga upp en gemensam kommunikationsplattform för den nordiska marknaden, vilken nu är färdigställd.

The Beverage Groups Marknadschef, Bojana Radovic Fellsman kommenterar:
Norge är den senaste marknaden i Norden där vi lanserar The Wine Room som plattform. Här presenterar vi hela vår vinportfölj och bjuder på inspirerande recept för den norska vinkonsumenten. Vi är väldigt glada över att ha med oss kocken Thea Engvik i teamet, tidigare kock på Noma och Maaemo, båda med tre Michelinstjärnor. Thea kommer att presentera recept unika för The Wine Room, väl matchade med våra viner

The Beverage Group är en av de största vinimportörerna i Norden, med verksamheter i Finland, Sverige och Norge. Bolaget grundades 2005 och har sedan dess haft en stark utveckling. Produktportföljen består av flertalet toppsäljande produkter på marknaden, bland annat från världskända vinproducenter som La Rioja Alta, Allesverloren Wine Estate, Domaine Bousquet, Marques de la Concordia och Tempos Vega Sicilia.

NORGE     www.thewineroom.no   @thewineroom.no

FINLAND  www.thewineroom.fi    @thewineroomsuomi

SVERIGE   www.thewineroom.se   @thewineroom.se

Läs mer om The Beverage Group här:
The Beverage Group - Excellence in business