Värmland får stöd från VINNOVA för mångfaldssatsning

Centrum för Genusforskning, Karlstad Universitet har i samverkan med Packaging Arena, Värmlandskooperativen, Attityd, MM GenderAdvice och Honzonhering fått planeringsbidrag från VINNOVAs satsning Mångfaldslabbet.

Under hösten arrangeras workshops dit idébärare och aktörer från innovationssystemet i Värmland just nu bjuds in. Målet är att forma en gemensam större projektansökan. Allt med syfte att skapa en unik innovationskultur i regionen som är inkluderande, utmanar normer och öppnar upp för en större mångfald. Projektet projektleds av Packaging Arena.

För mer information om projektet kontakta:

Nina Kask
Projektledare, Packaging Arena
nina.kask@packagingarena.com
Telefon: +46(0)54-203875
Mobil: +46(0)70-323 25 85

• Partnerskap, samarbeten

• nätverk

Om Packaging Arena:
Packaging Arena är en arena för förpackning och innovation. De hjälper företag med förpackningsfrågor och skapar nya möjligheter för förpackningsbranschen.

Packaging Arena samlar aktörer från hela förpackningskedjan och är en länk mellan det kreativa, det tekniska och det kommersiella. Packaging Arena driver utvecklingen av morgondagens förpackningar. Alltid med användaren och marknaden i fokus.