Bli hudsmart med Tea Tree - hudens superhjältar!

Bli hudsmart med Tea Tree - hudens superhjältar!

Oavsett om huden behöver punktinsatser eller ett långsiktigt försvar har The Body Shop en superhjälte som tar hand om orenheterna. Bli hudsmart och ta hjälp av ett superhjälte-team med kraft från ekologisk Community Trade-producerad tea tree-olja: Tea Tree Anti-Imperfection Daily Solution, Tea Tree 3-in-1 Wash.Scrub.Mask och ikoniska Tea Tree Oil.

Den 2 augusti utökas The Body Shops klassiska Tea Tree-serie med två nyheter: Anti-Imperfection Daily Solution och 3-in-1 Wash.Scrub.Mask. Därmed blir den breda serien bestående av 14 hudvårdsprodukter kompletterad med två innovativa superhjältar redo att ta hand om orenheter. Hemligheten? Djuprengörande tea tree-olja från Mount Kenya.

Två nyheter och en ikonisk bästsäljare

1. NYHET Tea Tree 3-in-1 Wash.Scrub.Mask 125 ml / 150 kr
Hjälten för rengöring. En multirengörare som jobbar på flera sätt, lätt löddrande med kaolinlera, vulkaniska mineraler och Community Trade-producerad tea tree-olja som tacklar blockerade porer, pormaskar och glans. Perfekt för hud som lätt får orenheter och oljiga partier.

Använd den här trippelrengöraren som:

1. En daglig rengörare

2. Exfolierare för att djuprengöra porer och göra huden lenare

3. Mask för att rengöra på djupet och ge huden en matt yta

2. NYHET Tea Tree Anti-Imperfection Daily Solution 50 ml / 195 kr
Hjälten för daglig hudvård. Med ett tillskott av ekologisk Community Trade-producerad tea tree-olja är den NYA Anti-Imperfection Daily Solution precis rätt redskap att applicera över hela ansiktet för att bekämpa orenheter. Resultatet? Ett lätt och snabbt absorberat serum i effektiv dos.

3. BÄSTSÄLJARE Tea Tree Oil 10 ml / 75 kr
Hjälten för punktbehandling. Den ikoniska flaskan med Tea Tree Oil är den ursprungliga superhjälten med 0,9% koncentration av eterisk olja av tea tree. Applicera direkt på orenheter för omedelbar behandling.

Frågor och svar med Vanda Serrador, hudvårdsexpert för The Body Shop
Vilka är dina bästa tips för att hålla orenheterna borta?
- Försvara huden med Daily Solution och använd 3-in-1 Wash.Scrub.Mask minst två gånger i veckan. Så snart du ser en plita, applicera Tea Tree Oil. Kom också ihåg att tvätta dina örngott regelbundet, rengör din telefon och drick MYCKET vatten.

Har du några smarta hacks för plitor?
- Oavsett om du kan känna att en plita är på gång, eller om den redan tagit plats, häll 2 liter rumsvarmt vatten i ett rent handfat och lägg till 4 droppar Tea Tree Oil. Doppa en tvättlapp i vattnet och pressa den mjukt mot huden. Applicera därefter 3-in-1 Wash.Scrub.Mask, låt sitta i 5–10 minuter och avlägsna med rent vatten. Avsluta sedan med Tea Tree Daily Solution.

Varför älskar du The Body Shops Tea Tree Oil?
- Oljan framställs av ekologiska tea tree-blad, som har plockats för hand för att säkerställa att de är så rena och kraftiga som möjligt. Tea tree kommer dessutom från Afrika – mitt moderland.

Rättvis handel för en hållbar framtid
Sedan 2007 har The Body Shop köpt sin ekologiska Community Trade-producerade tea tree-olja från Kenya Organic Oil Farmers Association - ett kooperativ av fler än 500 småskaliga hållbara lantbruk nära nationalparken Mount Kenya. The Body Shops långvariga handel i Kenya har lett till ett treårigt partnerskap med Fauna & Flora International, i samarbete med kenyanska Ol Pejeta Conservancy. Tillsammans arbetar man för att ge 500 boende i området tillgång till rent vatten för deras familjer, deras odlingar och kreatur genom att bygga infrastruktur för att ta tillvara på regnvatten.

Man kommer också att erbjuda utbildning och träning i hållbara odlingsmetoder, för att ge de boende kunskap för att förändra sin framtid. The Body Shop har också planterat fler än 5000 träd för att hjälpa till att återställa naturlivet vid floden. Man hjälper också till att skapa nya möjligheter till inkomster för det lokala samhället, vilket hjälper Ol Pejeta Conservancy eftersom det uppmuntrar till att låta bli tjuvjakt av noshörning.

Nyheterna i Tea Tree-serien lanseras den 2 augusti.

För mer information och fler bilder ur Tea Tree-serien, kontakta:
Anna Tjäder, Pressansvarig The Body Shop Sverige
Email: anna.tjader@thebodyshop.com