Free your power, keep it fresh – möt doftnyheterna Blue Musk & Blue Musk Zest!

Free your power, keep it fresh – möt doftnyheterna Blue Musk & Blue Musk Zest!

Mysk är en klassisk doftnot och har länge varit en del av The Body Shops sortiment, som 1981 gjorde entré i doftvärlden som en av de första syntetiska, cruelty free-mysken. Nu lanseras två nya doftserier som är unisex – Blue Musk och Blue Musk Zest.

BLUE MUSK ZEST – OUR FRESHEST MUSK YET
Uttryck din inre styrka med nya doftserien Blue Musk Zest! En doft med en livfull blandning av citrusnoter med inslag av fräsch grapefrukt, grönt citrongräs och klar bergamott som ger ett omedelbart självförtroende och energiboost så fort den når huden. I Eau De Toilette och Anti-Perspirant Deoderant har mysk kombinerats med naturligt söta apelsin, citron och grapefruktoljor för en uppfriskande doft. Serien innehåller även en Hair & Body Wash som är berikad med mjukgörande Community Fair Trade-producerad aloe vera från Mexiko, där flaskan är gjord av 100% återvunnen plast, bland annat Community Fair Trade-plast från Indien.

Hair & Body Wash, 145 kr/250 ml
Anti-Perspirant Deodorant, 95 kr/50 ml
Eau de Toilette, 435 kr/60 ml

BLUE MUSK – BOLD & POWERFUL
Blue Musk är en ny version av tidigare klassikern White Musk For Men, som erbjuder en spännande blandning av fräsch lavendel, överdådig bergamott, lent sandelträ och mysk. De sammetslena noterna i Eau De Toilette & Body Mist har ursprunget från naturlig vetiverolja från Haiti för att skapa en lugnande, aromatisk och träaktig doft. Blue Musk Hair & Body Wash är liksom Blue Musk Zest berikad med aloe vera med en flaska producerad av 100% återvunnen plast, som bland annat är från vårt Community Fair Trade-program Plastic for Change i Indien.

Hair & Body Wash, 145 kr/250 ml
Fragrance Mist, 195 kr/100 ml
Eau de Toilette, 435 kr/60 ml

_______________________________________________________________________________

VEGAN, CRUELTY FREE & FOREVER AGAINST ANIMAL TESTING. I BUTIK 19 JULI.

OM THE BODY SHOP. Globalt varumärke och certifierat B Corp™ som grundades av Anita Roddick i engelska Brighton 1976. Anita banade vägen för filosofin att företagande kan vara en god kraft i världen, vilket fortfarande är varumärkets drivkraft. The Body Shop tillhandahåller etiska och hållbara produkter med ingredienser av naturligt ursprung för kroppsvård, hudvård, hårvård och makeup. I dag finns ca 3 000 The Body Shop-butiker i över 75 länder. The Body Shop ingår tillsammans med Natura, Aesop och Avon i Natura &Co – en värderingsdriven, global kosmetikagrupp med det gemensamma målet att skapa en positiv ekonomisk, social och miljömässig påverkan.

2022 utnämndes The Body Shop för fjärde året i rad till Sveriges mest hållbara skönhetsvarumärke enligt Sustainable Brand Index™, Europas största varumärkesundersökning om hållbarhetskommunikation.

The Body Shop var det första globala skönhetsföretaget att börja kämpa mot djurförsök 1989. Sedan dess har företaget fortsatt sitt outtröttliga arbete för djurens rättigheter och hjälpt till att bana väg för det nuvarande förbudet mot djurförsök i kosmetikaproduktion i Europa. 8,3 miljoner människor skrev under kampanjen Forever Against Animal Testing för att stoppa djurförsök globalt. Nu när EU förbudet mot djurförsök igen hotas av nya testkrav var The Body Shop medgrundare till det pågående initiativet Save Cruelty Free Cosmetics - ett Europeiskt Medborgarinitiativ för att samla en miljon höjda röster och hålla EU fritt från djurförsök inom kosmetik.

Det aktivistiska varumärket kommer att vara helt veganskt och certifierat av The Vegan Society senast 2023.