Re-Wild the World med Limited Edition Hemp & British Rose Hand Cream

Re-Wild the World med Limited Edition Hemp & British Rose Hand Cream

The Body Shop har alltid stått på djurens sida. I årtionden har varumärket kämpat för djurens rättigheter med kampanjer som Save the Whale med Greenpeace och Forever Against Animal Testing med Cruelty Free International. Genom World Bio-Bridges Mission ska The Body Shop komplettera de nuvarande fyra biobroprojekten med ytterligare tio för att återskapa 75 miljoner kvadratmeter skog fram till 2020.

RE-WILD THE WORLD THROUGH THE WORLD BIO-BRIDGES MISSION

The Body Shop har gett två av sina storsäljande handkrämer en färgsprakande makeover med inspiration från regnskogens rikaekosystem. Varje gång du köper en Limited Edition Hemp eller British Rose Hand Cream donerar The Body Shop 10 kronor för att återskapa livsmiljöer genom World Bio-Bridges Mission. Med din hjälp kan The Body Shop lättare stödja organisationer som Fauna & Flora International (FFI) och Queensland Koala Crusaders.

PROTECT YOUR HANDS, PROTECT THEIR HABITAT

Limited Edition Hemp Hand Cream ger dig 24 timmar av intensiv fuktighetsbevaring och skydd för en mjukare och fylligare känsla i mycket torr hud. Och den gör jobbet även om du tvättar händerna!

Limited Edition Hemp Hand Cream, 130 kr/100 ml

Limited Edition British Rose Hand Cream har en lätt och vårdande formula som mjukgör händerna i en oemotståndligt blommig doft från ekologiskt odlade engelska rosor.

British Rose Hand Cream, 130 kr/100ml

Limited Edition Handcream finns i butik Juli 2018.

10 kr av varje såld produkt doneras till World Bio-Bridges Mission.

The Body Shop är ett globalt skönhetsvarumärke som grundades i engelska Brighton 1976 av Anita Roddick och gick i täten för filosofin att företagande kan vara en kraft för gott.

Det är fortfarande drivkraften och målet är att bli världens mest etiska och hållbara företag. The Body Shop ägs sedan 2017 av sydamerikanska B-corp klassade Natura och ingår tillsammans med Aesop i den medvetna skönhetsgruppen Natura &Co.

The Body Shops produkter för hudvård, hårvård och makeup är naturligt inspirerade, av hög kvalitet och tillverkade etiskt och hållbart. Idag finns fler än 3 000 The Body Shop butiker i 60 länder.

2017 utnämndes The Body Shop till Sveriges mest hållbara varumärke inom Kläder & Skönhet i undersökningen Sustainable Brand Index™. 2018 fick företaget utmärkelsen Sveriges bästa kundbemötande av Daymaker Index.

Enrich Not Exploit ™

The Body Shops globala CSR-strategi - Enrich Not Exploit ™ ligger till grund för varje del av verksamheten och stödjer målsättningen att bli världens mest etiska och hållbara globala företag.

Djurrättskampanjen Forever Against Animal Testing startade 2017 med uppdraget att samla in 8 miljoner namn för att genom FN påverka och stoppa djurförsök inom kosmetika överallt i världen. På ett år har uppropet växt till världens största någonsin i frågan. Målet är ett globalt förbud som även gäller de 80 % av världens länder som idag saknar lagstiftning mot djurförsök på kosmetiska produkter och ingredienser.

The Body Shop utökar även projektet Re-Wilding The World som går ut på att skydda och återskapa biologiska korridorer, biobroar, mellan frisk regnskog och på så sätt länka ihop isolerade arter av hotade djur och växter. Målet är 75 miljoner kvadratmeter biobroar fram till 2020.