The Body Shop hyllar varumärkets brittiska arv med kollektionen Vitamin E Special Edition

I mer än 30 år har Vitamin E-serien tillhört bästsäljarna på The Body Shop. För att fira den ikoniska serien och The Body Shops brittiska bakgrund får nu serien en ny design under en begränsad tid - mer brittisk och mer majestätisk.

Visst vill vi alla ha en fräsch och hälsosam hud som skyddas från vardagens påfrestningar? Då är Vitamin E din vän för att ta fram en fräsch hud med härlig lyster. Majestätiskt bra hudvård, helt enkelt.

Dr. Terry har av The Body Shop utnämnts till Global Skincare Expert. Med 11 års erfarenhet hjälper Dr Terrys ”vi fixar det”-attityd kvinnor att lösa sina hudvårdsproblem på en naturligt inspirerad väg. ”Våra kroppar kan inte själva framställa e-vitamin”, säger Dr Terry. ”E-vitamin är en kraftfull antioxidant som tar han om de fria radikalerna och skyddar huden mot olika typer av stress. Det är riktig bra för huden, och bra nog för en drottning.”

Verklig kraft från vetegroddsolja
Vetegroddsolja är näringsrik och dessutom en av naturens bästa källor till e-vitamin. Det är den som gör produkterna så fuktighetsbevarande, lättabsorberade och lämpliga för alla hudtyper. Perfekt för vardagsvård - den vårdar och mjukgör trött hy med antioxidantrik fuktighetsbevaring.

NYHET Vitamin E Eyes Cube (145 kr)
Det senaste tillskottet i Vitamin E-familjen är det här smarta stiftet som fräschar upp området omkring ögonen. Det hjälper till att minska intrycket av mörka ringar under ögonen och andra tecken på trötthet. Den svalkande massageeffekten hjälper till att minska intrycket av puffighet och påsar under ögonen.

Vitamin E Aqua Boost Sorbet (215 kr)
Den här fuktighetsbevararen är en riktig allround-produkt. Med 2 miljoner aquaspheres i varje burk är fuktighetsbevaringen på topp. Verkar i 24 timmar och får huden att kännas fräsch och frisk. Den innovativa sorbet-konsistensen känns omedelbart svalkande och är ultralätt på huden.

BÄSTSÄLJARE Vitamin E Moisture Cream (50 ml / 175 kr, 100 ml / 275 kr)
Fräsch, lätt och riktigt fuktighetsbevarande – det är inte så konstigt att den här rosa burken är en klassisk bästsäljare. Det är en av de hudvårdshjältar som är allra mest älskad – det säljs en burk var 14 sekund!* Nu kan du dubbla fuktighetsbevaringen med en större och bättre 100 ml burk, tillgänglig endast under begränsad tid.

Vitamin E Overnight Serum-in-Oil (285 kr)
8 timmars skönhetssömn för din hud? Det är det som finns i den här flaskan, där kraften hos ett serum mixas med mjukheten hos olja för att vårda, mjukgöra och ladda huden med fuktighetsbevaring över natten.

Super Soft Cleansing Brush (155 kr)
Den är extremt mjuk och perfekt för alla hudtyper – även känslig hud. Med 350 000 silkeslena djurschysta fibrer är den fin nog att lyfta smuts, ta bort makeup och rengöra huden ordentligt.

Vitamin E Special Edition släpps i butik och online den 21 april.

För mer information, kontakta:
Anna Tjäder, Pressansvarig
Email: anna.tjader@thebodyshop.com

*Baserat på global försäljning mellan 28/07/2013 - 26/07/2014.

Taggar

The Body Shop startade 1976 och består i Sverige av 89 butiker och en webbshop som säljer naturligt inspirerade och etiskt framställda skönhetsprodukter.

Madeleine Tjernström

Presskontakt Activism and Communications Coordinator Public Relations, Social Media and Events Sweden

Relaterat material

OM THE BODY SHOP

The Body Shop grundades 1976 I Brighton, England av Anita Roddick. The Body Shop är ett globalt skönhetsmärke och ett certifierat B Corp med cirka 3 000 butiker i mer än 70 länder. Med filosofin att företag kan vara en kraft i kampen för det goda har The Body Shop varit banbrytande. Tillsammans med Avon, Aesop och Natura är The Body Shop en del av Natura &Co, en global kosmetikagrupp med varumärken som åtagit sig att skapa positiv, ekonomisk, social och miljömässig påverkan. The Body Shop var det första globala skönhetsföretaget att börja kämpa mot djurförsök 1989. Sedan dess har företaget fortsatt sitt outtröttliga arbete för djurens rättigheter och hjälpt till att bana väg för det nuvarande förbudet mot djurförsök i kosmetikaproduktion i Europa. 8,3 miljoner människor undertecknade kampanjen Forever Against Animal Testing för att stoppa djurförsök globalt.

Det aktivistiska varumärket kommer att vara 100 % vegancertifierat av The Vegan Society senast 2023.