Upptäck Beauty Must Haves sommar 2014

Upptäck Beauty Must Haves sommar 2014

Sommaren är här och det är dags att uppdatera necessären därefter. The Body Shop har därför handplockat några av sina mest älskade och mest sålda produkter som är perfekta under denna årstid.

Ge ditt ansikte, kropp och hår ett lyft med ikoniska favoriter som är älskade av skönhetsexperter, bloggare, kunder och personal.Var och en av dessa älskade skönhetsmåsten gör underverk utan att tömma plånboken. Bäst av allt, samtliga produkter är berikade med högkvalitativa Community Fair Trade-producerade ingredienser, som hjälper till att förbättra livet för över 300 000 människor runt om i världen.

Spa Wisdom Polynesia Monoi Miracle Oil (185 kr/150 ml)
En mångsidig och lätt olja som inte känns fet. Den kan användas för att smörja in eller massera kroppen, som badolja eller som behandling av håret innan du tvättar det. Oljan har en exotisk, blommig doft. Innehåller ekologisk, kallpressad Community Fair Trade-producerad kokosolja från Samoaöarna som bevarar fukten och hjälper till att göra huden mjuk.

Super Volume Mascara (175 kr/10 ml)
En mascara som sitter länge och ger riklig volym och färg till fransarna utan att smeta av sig. Har både långa och korta strån på applikatorn som är skruvad vilket gör att produkten kan appliceras snabbt och jämnt över fransarna. Passar alla som vill ha dramatiska fransar, även personer med kontaktlinser. Finns i Black, Brown och Cobalt Blue. Innehåller Community Fair Trade-producerat bivax.

Aloe Soothing Gel (150kr/30 ml)
Denna produkt har flera funktioner då den både lenar och svalkar samtidigt som den verkar fuktighetsbevarande för huden. Används direkt efter rengöring och ansiktsvatten för att svalka, lena och fuktighetsbevara känslig eller solbränd hy. Kan användas i hela ansiktet eller på delar av ansiktet. Alla våra Aloe-produkter innehåller högkvalitativ Community Fair Trade-producerad aloe vera från Guatemala som hjälper till att svalka och fuktighetsbevara huden.

Lip Gloss (130 kr/11 ml)
Våra Lip Gloss fuktighetsbevarar dina läppar, finns i flera fruktiga färger och är fyllda med glittrande lyster. När du bär dessa fruktiga läppglans blir dina läppar superglansiga med en härlig fruktliknande doft. Dina läppar blir mjuka och lena tack vare vår formula som är berikad med vitaminer och ekologisk Community Fair Trade-producerad kokosnötsolja från Samoaöarna. Finns i 11 härliga nyanser; Coconut, Peach, Raspberry, Mint, Lychee, Cocoa, Mango, Strawberry, Pink Grapefruit, Watermelon och Plum.

Body Mist (125 kr/100 ml)
Våra Body Mists är framtagna av extrakter ur frukt, nötter och blommor från naturen och innehåller ekologisk Community Fair Trade-producerad alkohol från Ecuador. De är perfekta om du vill ha en lätt och fräsch doft för hela kroppen. Våra Body Mists kommer i 9 härliga dofter; Brazil Nut, Coconut, Strawberry, Satsuma, Mango, Pink Grapefruit, Shea, Moringa och Vanilla.

Ikonprodukt året om: All-In-One BB Cream (200 kr/25ml) - en såld var 27 sekund
All-In-One™ BB Cream förvandlas från en vit kräm till en vårdande foundation. Hur? Pigmentfyllda kapslar frisätter färgen inuti när krämen appliceras på huden - genialt! Bara applicera för en perfekt matchning och en jämn finish. Med 24-timmars fuktighetsbevarande, är denna All-In-One™ BB Cream makeup och hudvård i ett. Finns i fyra nyanser. Innehåller Community Fair Trade-producerad marulaolja från Namibia som fungerar fuktighetsbevarande.

Ikonprodukt året om: Nutriganics™ Drops of Youth (375 kr/30ml, 495 kr/50ml, ) - en såld var 30 sekund
Nutriganics™ Drops of Youth hjälper dig att uppnå ungdomlig skönhet och gör att din hy ser slätare, fräschare och friskare ut. Massera in ett par droppar, dag som natt, som ett kompletterande första steg i din dagliga skönhetsrutin. Otroligt, det tar så lite som fem dagar för att se och känna skillnaden. Innehåller ekologisk Community Fair Trade-producerad babassuolja från Brasilien och plantcellsextrakt från strandsilja och bokträdets knoppar.

Om The Body Shop®
The Body Shop är ett internationellt kosmetikaföretag som tillverkar och säljer naturligt inspirerade, etiskt framställda skönhetsprodukter. Dame Anita Roddick öppnade den första The Body Shop-butiken i Brighton på engelska sydkusten år 1976. Den första utländska franchisebutiken öppnades i Bryssel 1978 och året därpå slogs dörrarna upp till den första butiken i Sverige. Nu finns The Body Shop i 66 länder världen över, och besöks av 300 miljoner kunder årligen.

The Body Shop i Sverige
Startår: The Body Shop startade i Storbritannien 1976. Den första butiken i Sverige öppnades 1979.
Försäljningskanaler: 86 butiker varav 41 är bolagsägda butiker och 45 drivs av franchisetagare. E-handel (www.thebodyshop.se) samt försäljning i 67 Åhléns-varuhus.
Genomsnittlig butiksyta: 50 m²
Produkter: Skönhetsprodukter inom kategorierna Body Care, Body Wash, Makeup, Skin Care, Fragrance, Gifts, Hair Care, Men, Accessories och Home Fragrance. The Body Shop var först med
att sälja Body Butter, och det är fortfarande en av företagets mest sålda produkter.
Största varumärken: Säljer endast egna produkter under varumärket The Body Shop®.
Affärsidé: Att sälja naturligt inspirerade, etiskt framtagna skönhetsprodukter i enlighet med fem grundvärderingar: Defend Human Rights, Against Animal Testing, Protect The Planet, Support Community Fair Trade, Activate Self Esteem.