Tove Gejde är nominerad till Bästa Hotelldirektör i Skåne.

Skånskt ledarskap i fokus: Tove Gejde nominerad till Bästa Hotelldirektör

Tove Gejde på The Lodge nominerad som Skånes bästa hotelldirektör

The Lodge är stolta att tillkännage att vår hotellchef, Tove Gejde, har blivit nominerad till det prestigefyllda Wilhelmina Skogh-priset som Skånes bästa hotelldirektör. Priset, som delas ut i samarbete med Travel News och undersökningsföretaget Loopon, lyfter fram hotelledare som genom exceptionellt ledarskap och engagemang har bidragit till enastående gästupplevelser.

Om nomineringen:

Nomineringen baseras på genuina omdömen och betyg från gästerna, insamlade och analyserade av Loopon. Loopon har varit en värdefull partner för The Lodge i över tio år, och deras insikter har hjälpt till att kontinuerligt förbättra och utveckla The Lodge för att säkerställa maximal gästnöjdhet.

"Jag är oerhört hedrad och glad över denna nominering" säger Tove Gejde, hotelldirektör på The Lodge. "Vårt mål har alltid varit att erbjuda en upplevelse utöver det vanliga, 'Life Less Ordinary', för våra gäster. Vi arbetar noggrant med varje detalj, från incheckning till utcheckning, och det är fantastiskt att se att vårt arbete uppmärksammas på detta sätt."

"Det är en stor ära för oss som verksamhet att få denna nominering. Toves ledarskap och dedikation är kärnan i vårt framgångsrika arbete med att skapa minnesvärda upplevelser för våra gäster. Hennes förmåga att inspirera och motivera vårt team är avgörande för vår framgång" säger Camilla Persson, Commercial Manager på The Lodge.

Om Tove Gejde och hennes resa:

Tove Gejde har en imponerande bakgrund inom hotell- och servicebranschen. Efter att ha slutfört sin utbildning inom Service Management på Lunds Universitet, valde hon att arbeta som trainee på ett femstjärnigt hotell i Thailand, känt för sitt servicevärdskap och omtanke med hjärta. Inspirerad av sina resor och studier utomlands sökte hon sig till The Lodge, som erbjöd en känsla av ett osvenskt hotell med höga ambitioner för service.

Under hennes ledarskap har The Lodge haft en remarkabel utveckling. Från att ha varit ett litet hotell med 20-talet anställda och en omsättning på 14 miljoner, är Tove idag ytterst ansvarig för över 70 anställda och en omsättning på uppemot 60 miljoner. Tove och Camilla har tillsammans byggt upp en robust och driftsäker verksamhet där varje medarbetare är tränad att ge service utöver det vanliga. "Gästerna älskar vår personal för deras vänlighet och professionalism", säger Camilla.

Tove betonar också vikten av en bra arbetsmiljö och kontinuerlig utveckling. "Vi har tillsatt flera kompetenta avdelningschefer och tre shiftleaders för att säkerställa att vår personal alltid har stöd under sina arbetspass. Det är fantastiskt att se vårt team växa och utvecklas tillsammans", avslutar hon.

Om The Lodge Resort:

The Lodge är en oas av lyx och avkoppling beläget högt över trädtopparna i hjärtat av Skåne. Med sitt unika koncept "Life Less Ordinary" strävar vi efter att ge varje gäst en oförglömlig vistelse. Vår dedikation till kvalitet och personlig service har gjort oss till en favoritdestination för både svenska och internationella gäster.

Vi ser fram emot att delta i Travel News Business Forum 2024 den 10 juni, där vinnaren av Wilhelmina Skogh-priset kommer att tillkännages. "Oavsett utgången är jag otroligt stolt över att vara nominerad och fortsätter vårt arbete med att skapa exceptionella upplevelser för alla våra gäster" avslutar Tove.