Thermotechs minsta shunt TMix XS är uppgraderad

Produktnyhet Augusti 2019 - Uppgraderad golvvärmeshunt TMix XS

VÅR MINSTA SHUNT TMIX® XS ÄR UPPGRADERAD

Litet och kompakt shuntpaket för små ytor
Thermotech Shunt TMix® XS är ett komplett monterat, kompakt shuntpaket avsett för små ytor som exempelvis badrum eller hall. Shunten är anpassad för inkoppling av maximalt fyra slingor i rördimension 8 mm eller en slinga i rördimension 12, 16, 17 eller 20 mm. Den kan användas på både 1- och 2-rörssystem.

Shunt TMix® XS kan utrustas med:

Shunt TMix® XS kompletterad med elpatronpaketet upprätthåller komfortvärme på klinkerbelagda golvytor, upp till maximalt 12 m2 (29W/m2), under den del av året när den ordinarie värmekällan är avstängd. Den kan även användas som primär värmekälla för mindre ytor.

Paketet för sommar/vinteromkoppling möjliggör styrning av rumstemperaturen samt enkel omkoppling mellan elpatron och ordinarie värmekälla. En trådlös termostat medföljer.

Uppgraderad - för enklare installation och bättre funktion

Nya shunt TMix® XS har en ny konstruktion och är uppgraderad med:

• Inbyggd strypventil som möjliggör enkel anslutning till 1-rörssystem
  • Påfyllnings- och avtappningsventiler för enklare påfyllning och avluftning

Beställs enklast färdigmonterad i skåp
För enklast möjliga installation beställ shunt TMix® XS färdigmonterad i skåp. Skåpet har läckageindikering och ryms i 95 mm djup vägg. Samtliga utgångar ansluts underifrån via skåpets rörgenomföringar som enkelt kan anpassastill olika rördimensioner.

Shunt i skåp kan även beställas komplett med elpatronpaket och paket för sommar- och vinteromkoppling.