Thermotech nytt golvvärmesortiment

Produktnyhet Oktober 2019 - Nytt golvvärmesortiment

Nu lanserar Thermotech ett nytt uppgraderat sortiment av golvvärmefördelare, skåp och shuntar som tar golvvärmeinstallationen till en ny nivå. Tillsammans ger produkterna en smidig och kompatibel systemlösning. Närmare presentationer av varje produkt kommer löpande under hösten.

Kompakt och smidigt - de nya skåpen är endast 95 mm djupa

Det nya golvvärmeskåpet är endast är 95 mm djupt och används till samtliga fördelare och Integraler. Det minsta skåpet (390 mm brett) finns också i ett lågt utförande med en höjd av 550 mm.

Shunt TMix® M har en helt ny konstruktion med vinklad unionskoppling för pumpen vilket gör den anpassad för 95 mm väggregel. Det gör också Integralen, dvs. vår shunt TMix® M med integrerad golvvärmefördelare, ännu mer kompakt och den ryms nu i samma skåpbredd som golvvärmefördelaren med samma antal slingor.

Flexibelt och kompatibelt - hela sortimentet är anpassat till c/c 50 mm
Hela det nya golvvärmesortimentet är anpassat till c/c 50 mm vilket ger en utökad kompatibilitet. Utgångarna på golvvärmefördelarens övre och nedre stav är dessutom förskjutna i förhållande till varandra vilket gör det enklare att dra rören och ger mer plats för rörgenomföringar och matarledningsrör.

Industrifördelaren uppgraderas lika som golvvärmefördelaren och är en kostnadseffektiv lösning för ytor som ska styras av endast en termostat.

Samtliga shuntar har en fullvärdig balanseringsventil på primärsidan och samma termostatventil kan nu användas för alla styrningsalternativ.

Enkelt och förmonterat - alla produkter kan beställas färdigmonterade i skåp
För enklast möjliga installation finns alla de nya produkterna att beställa prefabricerade och färdigmonterade i skåp.

De nya skåpen levereras med både rörgenomföringar och infästningsskena för basenheten förmonterade. Skåpen har även en fast skena för enklare montering av fördelaren.

Hållbart med kvalitet - vitlackerade skåp helt i  plåt

Det nya golvvärmeskåpet är tillverkat helt i plåt som vitlackerats och har en robust och stabil konstruktion.

Termostatventilerna är beprövade med dubbla O-ringar i kvalitetsmaterial och balanseringsventilerna är i mässing utan plastdetaljer som kan komma i kontakt med vatten.