Thermotech söker en affärsfokuserad teknisk innesäljare till Växjö

Vi söker en affärsfokuserad innesäljare till vårt kontor i Växjö

Vi vill öka tillgängligheten för våra kunder i området Småland, Blekinge och Halland och vill därför utöka personalstyrkan med en teknisk innesäljare. En tjänst för dig som trivs att arbeta med frihet under ansvar och känner dig motiverad av att kombinera ett tekniskt kunnande med hög kundservice.

Arbetsuppgifter
Du ritar och dimensionerar anläggningar, tar ut material enligt ritning eller efter uppgifter från kund, matar in orderunderlag, sköter kundregistret för regionen och leveransbevakar order. Du tar emot hämtkunder, både drop-in samt planerade, och ger rådgivning på både system- och komponentnivå på plats och i telefon.

Du deltar i framtagning av marknadsplan, genomföring av marknadsföringsaktiviteter samt stödjer regionen administrativt. Detta kan innebära bland annat framtagning av rapporter och statistik ur affärssystemet GARP, administration och uppföljning vid projekt, post- och fraktkoordinering samt andra på regionkontoren förekommande arbetsuppgifter.

Egenskaper
Du är en självgående person som förstår vikten av att identifiera kundens behov och finna den för kunden bästa lösningen. Vidare förstår du de affärsmässiga principerna och har förmåga att planera ditt arbete på ett effektivt sätt.

Utbildning & erfarenhet
Vissa grundläggande kunskaper och erfarenhet ser vi som en förutsättning för att vara lämplig för tjänsten. Du ska ha tekniskt kunnande (teknisk utbildning på minst gymnasienivå eller motsvarande) och gärna ett antal års relevant arbetslivserfarenhet, med fördel från VVS- eller byggbranschen. Utbildning och erfarenhet inom försäljning är meriterande. Office och Outlook är vardagliga arbetsredskap som du ska kunna använda. Erfarenhet av datorbaserade administrativa program och CAD ritning är meriterande. Du behöver kunna flytande svenska och ha kunskaper i engelska såväl i tal som i skrift. Självklart har du körkort.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och viljan att utvecklas.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Personalbyrån www.personalbyran.se. För frågor gällande tjänsten hänvisar vi till Karolina Arvidsson, telefon 070-972 88 39.

Skicka in din ansökan med personligt brev och CV till ansokan@personalbyran.se. Märk din ansökan med ”Teknisk innesäljare”.

Din ansökan vill vi ha snarast möjligt, dock senast den 24 januari. Urval sker löpande.

Välkommen med din ansökan!