Thermotech i Norrtälje har flyttat in på hotell

Thermotech Scandinavia AB levererar system för vattenburen golvvärme, vattendistribution och solvärme direkt till rörinstallatörer och andra branschkunder över hela landet. I Norrtälje finns Thermotechs kontor som servar hela Stockholms-regionen. Under våren nyanställdes fyra personer på kontoret och lokalerna vid Stora torget byttes mot nya i det anrika Stadshotellet vid Lilla Torget. - Företaget växer och vi var trångbodda i våra gamla lokaler, berättar Tommy och Lotta Fröjd, som driver Thermotechs regionkontor i Norrtälje. Vi ville gärna hitta en bra lokal centralt och tycker det är en fördel att ta våra kunder till stads-kärnan, så den udda lokalen passar oss perfekt. Från och med mars i år finns verksamheten i större och mer ändamålsenliga lokaler i Stadshotellet vid Lilla Torget i Norrtälje. De 350 m2 som en gång var hotellets matsal är nu totalrenoverade och anpassade till företagets behov. Bland annat finns nu ytor tillgängliga för lager och ett större utbud av golvvärme- och tappvattenprodukter för direktförsäljning till rörinstallatörerna. Under våren förstärktes också kontoret med fyra nya medarbetare. Mattias Jedeward har anställts som teknisk innesäljare. Han har gått treårig naturvetenskaplig linje med inriktning matematik och data, är certifierad VVS-montör och kommernärmast från en tjänst som arbetsledande montör hos Skandinavisk VVS Teknik AB. Magnus Wallin, Fredrik Carlsson och Karin Fröjd har anställts som projektörer. Magnus kommer närmast från elbranschen där han var innesäljare hos Solar, och är utbildad med inriktning elektronik och data. Fredrik har de senaste åtta åren arbetat som konstruktör och applikationsingenjör hos MCC som tillverkar klimatenheter för off-road fordon. Han har gått fyraårig teknisk linje med inriktning maskinteknik. Karin har studerat på samhällsekonomiska programmet med ekonomisk inriktning och bemannar nu också Thermotechs växel i Norrtälje. För ytterligare information: Tommy eller Lotta Fröjd Thermotech Region Stockholm Telefon: 0176-20 75 40 E-post: tommy@thermotech.se; lotta@thermotech.se

• solvärme

Thermotech är en Skandinaviens ledande leverantörer av lättinstallerade och miljöeffektiva system för vattenburen golvvärme, vattendistribution och solvärme. Företaget grundades 1996 i Sollefteå och där, i de norrländska skogarna, finns fortfarande produktion och lager. Vi har ytterligare sex regionkontor över landet, från Umeå i norr till Malmö i söder samt dotterbolagen Thermotech Vostok AB och Thermotech Scandinavia Finland OY. Den expansiva koncernen har sin huvudsakliga verksamhet i Skandinavien och Ryssland, men satsar på exporttillväxt i både norra och östra europa. Företagets ledord är kvalitet, design och kundfokus. Thermotech Scandinavia AB har ledningssystem för kvalité och miljö som uppfyller kraven enligt ISO 9001 och 14001.