Thermotech i Umeå har flyttat till nya lokaler på Västerslätt

Thermotech Scandinavia AB levererar system för vattenburen golvvärme och vattendistribution direkt till kunder över hela landet. I Umeå är större delen av företagsledningen med stab stationerad, tillsammans med produktutveckling, säljorganisation för norra norrland och dotterbolaget Thermotech Vostok AB. Företagets tillväxt kräver nu större och effektivare lokaler.

- Företaget växer och vi har även flyttat över en del funktioner från vårt kontor i Sollefteå, berättar Anders Andersson VD och delägare i Thermotech Scandinavia AB. Vi var trångbodda i våra gamla lokaler och hade en önskan att flytta kontoret till Västerslätt. Många av våra kunder är VVS-installatörer och rör sig i området och även våra konkurrenter finns etablerade där, så det är en mycket bra lokalisering för vår del.

Från och med den 21 februari finns verksamheten i större och mer ändamålsenliga lokaler på Västerslätt i Umeå. De nya lokalerna är totalrenoverade och anpassade till företagets behov. Bland annat har ytorna för lager och yrkesbutik utökats och ett större utbud av golvvärme- och tappvattenprodukter finns nu för direktförsäljning till rörinstallatörerna.

- Idag är vi ett 20-tal anställda i Umeå och kommer inledningsvis att hyra två våningsplan. Eftersom vi är ett expansivt företag behöver vi dock redan nu planera för framtiden. Planen är en omsättningsökning på ungefär 20% i år. Det passar oss därför utmärkt att fastighetsvärden kan erbjuda ytterligare ett våningsplan när vi får det behovet, avslutar Anders.

I Sollefteå har Thermotech huvudlager och produktion och även där har man nyligen flyttat till större och mer ändamålsenliga lokaler.

Anders Andersson, VD och delägare
E-post: anders@thermotech.se