Thermotech lanserar marknadens lägsta vattenburna golvvärmesystem ”Minifloor 8”

Minifloor 8 är speciellt utvecklat för små utrymmen, t.ex. badrum och hall. Minifloor 8 kan både gjutas in och läggas på befintligt golv och passar bra både i våtutrymmen och torra utrymmen.

På sommaren väljer de flesta att stänga av den ordinarie värmekällan då värmen utomhus värmer. Golven kan däremot upplevas kalla.

Genom att komplettera Minifloor 8 med Thermotechs Värmare MINI 350H eller Elpanna MINI 350B kan du få ett varmt golv året runt. Elpannan går nämligen in och värmer golvet när den ordinarie värmekällan är avstängd. Samma komfort som elgolvvärme, men mindre elförbrukning.

Resultatet är ett lågbyggande, varmt golv året runt, som hushåller med såväl uppvärmningskostnader som miljöresurser.

Andreas Anderzon
Marknadschef
E-post: andreas@thermotech.se

• golvvärmesystem
  • minifloor 8
  • vattenburet
  • elgolvvärme

Thermotech är en Skandinaviens ledande leverantörer av system för värme- och vattendistribution till alla typer av bostäder och lokaler. Företaget grundades 1996 i Sollefteå och där, i de norrländska skogarna, finns fortfarande kontor, produktion och lager. Vi har ytterligare sex regionkontor över landet, från Umeå i norr till Malmö i söder samt dotterbolag i Finland. Den expansiva koncernen har sin huvudsakliga verksamhet i Skandinavien och Ryssland, men satsar på exporttillväxt i både öst- och västeuropa.