Thermotech satsar vidare och nyanställer över hela landet

Den starka återhämtningen i svensk ekonomi skapar högtryck i byggindustrin. Den fortsatt positiva tillväxten i ekonomin och hushållens alltjämt optimistiska syn på utvecklingen gör att Sveriges Byggindustrier spår ett ökat bostadsbyggandet under 2011-2012.

Även Thermotech Scandinavia AB upplever en positiv trend för sina produkter, skräddarsydda system för vattenburen golvvärme och vattendistribution, och företaget satsar vidare med nya tillskott i produktportföljen under våren. På Thermotechs sju regionkontor har flera nya medarbetare rekryterats för att stärka företaget inför framtiden.

-        2010 hade vi en tillväxt på ca 20%, trots en tuff marknadssituation. Vi lanserade vårt system för tappvatten, Thermotech MultiSystem™, på Nordbygg och började rulla ut försäljning under förra hösten, men vi tror på en kraftig ökning under 2011. För att stå upp emot våra kunders förväntningar har vi rustat med nya medarbetare på viktiga positioner inom hela organisationen, berättar Andreas Anderzon, marknadschef på Thermotech Scandinavia AB.

Regionkontoret i Stockholm (Norrtälje) har förstärkts med fyra nya medarbetare.
Mattias Jedeward har anställts som teknisk innesäljare. Han har gått treårig naturvetenskaplig linje med inriktning mot matematik och data, och kommer närmast från en tjänst som arbetsledare och VVS-montör hos Skandinavisk VVS Teknik AB.
Magnus Wallin och Fredrik Carlsson har anställts som projektörer. Magnus kommer närmast från el-branschen där han var innesäljare hos Solar, och är utbildad med inriktning elektronik och data. Fredrik har de senaste 8 åren arbetat som konstruktör och applikationsingenjör hos MCC som tillverkar klimatenheter för off-road fordon. Han har gått 4-årig teknisk linje med inriktning mot maskinteknik.
Karin Fröjd har studerat på samhällsekonomiska programmet med ekonomisk inriktning och bemannar nu Thermotechs växel i Norrtälje.

regionkontoret i Örebro anställdes den 1 februari Sandra Abrahamsson som teknisk innesäljare. Sandra är utbildad solenergitekniker med biobränslekompetens och kommer närmast från en tjänst som VVS-montör hos Edekyl & Värme AB i Örebro.

regionkontoret i Malmö börjar den 1 april Henrik Gustavsson som teknisk innesäljare. Henrik har tidigare haft en liknande tjänst hos Beckhoff Automation AB och där fokuserat på fastighets- och industriautomation.

Regionkontoret i Sundsvall och avdelningen för säljstöd har förstärkts med ytterligare en projektör. Robin Nykvist har nyligen avslutat sina studier till Energiingenjör på Mittuniversitetet. Robin ansvarar även för det lokala lagret och yrkesbutiken på Thermotechs kontor i Sundsvall.

I Umeå har Mats Persson anställts som IT-systemansvarig. Mats är nyligen utexaminerad från Umeå Universitet med inriktning mot nät- och kommunikationsteknik. Mats kommer att ansvara för hela IT-systemet, utbildningar i administrationssystemet m.m.

Andreas Anderzon
Marknadschef, Thermotech Scandinavia AB