Thermotechs KAM-avdelning växer

Thermotech Scandinavia AB har historiskt sett varit starka hos de små och medelstora installatörerna och därmed på villasidan. Nu satsar företaget på att tydligare profilera sig även mot de större aktörerna och projekten, bland annat genom rekrytering till KAM-avdelningen. Thermotech, som levererar skräddarsydda system för värme och tappvatten, har åtta regionala Center över landet, utöver fabrik och huvudlager i Sollefteå. Planen är att expandera befintliga Thermotech Centers, men också etablera Centers på nya orter under de kommande åren.

Företaget har återanställt Andreas Anderzon som, tillsammans med ägare och VD Anders Andersson, var med och startade upp Thermotech redan 1993. Andreas lämnande företaget 2015 för att prova på en annan bransch. I augusti 2018 kom han tillbaka i rollen som Key Account Manager. André Hiljanen har de senaste åren haft samma roll, och tillsammans kommer de bearbeta de större installatörskedjorna, husfabrikanter, konsultledet, fastighets- och byggbolag samt stödja de lokala Thermotech Centren i större projekt.

-”Längtan tillbaka till VVS-branschen och Thermotech blev för stor och jag ser mycket fram emot att återuppta gamla kontakter likväl som skapa nya. Thermotech har en produktportfölj som är mycket intressant och väl lämpad för stora projekt, så det är ett roligt uppdrag” säger Andreas Anderzon.

Den 1 september förstärktes KAM-avdelningen ytterligare med Christoffer Lindell som närmast arbetat som projektör på LK Systems. Christoffer är stationerad på Thermotech Center Göteborg och kommer tillsammans med Linda Tallberg-Sjögren i Sollefteå att stödja som Teknisk innesäljare.

Thermotech satsar också på ytterligare förbättringar av sina Prefab-lösningar för att ännu effektivare kunna kundanpassa både små och stora serier. Ett led i detta har varit att anställa Börje Pierre som Produktionsberedare i Sollefteå. Börje kommer samordna och vara länken mellan de regionala Thermotech Centren och tillverkningen, för att säkerställa att kundens behov uppfylls i varje leverans. Företaget kan nu även leverera prefabricerade markvärmefördelare som anpassas efter kundens behov genom att avstick, vinklar, kraghylsor och ändhuvar monteras på företagets fabrik.