Thomas Betong utökar Min Betong med ny funktion: resultat från arbetsplatsprovningar

Thomas Betong utökar den digitala tjänsten Min Betong med ny funktion: resultat från arbetsplatsprovningar

Thomas Betongs digitala tjänst Min Betong har sedan lanseringen 2020 både effektiviserat och underlättat för kunderna. Nu utökas tjänsten och kan från och med nu även visa resultat från arbetsplatsprovningar.

Thomas Betong, som är en del av Thomas Concrete Group, lanserade den digitala tjänsten Min Betong i början av 2020. Allt sedan dess har tjänsten underlättat och effektiviserat för kunderna. Med digitala följesedlar, fakturor och realtidsuppdateringar kring betongleveranser får kunderna en tydlig överblick över sina projekt. Något som sparar både tid och pengar. Nu utökas Min Betong med en helt ny funktion, då resultaten från arbetsplatsprovningar flyttar in i tjänsten.

– När kunderna beställer arbetsplatsprovning av oss kommer våra provtagare ut till byggarbetsplatsen och gör en kvalitetskontroll. Då säkerställer de att lufthalt, temperatur och konsistens i den färska betongen är rätt. Det är en viktig tjänst som gör att kunden kan vara säker på att betongen håller rätt kvalitet för projektet, berättar försäljningschef Jonas Davidsson.

Resultaten från arbetsplatsprovningen har tidigare skickats manuellt från provtagaren. Från och med nu kommer resultaten i stället skickas direkt till Min Betong, där kunden får en mycket bättre översikt över samtliga provningsprotokoll.

– Att vi flyttar in resultaten från arbetsplatsprovningen i Min Betong underlättar för kunden. All information går nu att hitta på ett och samma ställe. Det blir enkelt och smidigt för alla parter, avslutar Jonas.

För mer information, kontakta:
Jonas Davidsson, försäljningschef, Thomas Betong | 010-450 50 00 | jonas.davidsson@thomasbetong.se