Affärsgymnasiet gjorde succé under SM i Ung Företagsamhet 2018

Thoren Business School är Affärsgymnasiet som startades 2006 med ett tydligt syfte. Nämligen att utbilda framtidens entreprenörer och driva skolor som skulle ligga närmast näringslivet. När SM i Ung Företagsamhet avgjordes på Älvsjö-mässan 17 maj var inte mindre än tolv (!) olika företag från Thoren Business School representerade.

Över 250 UF-företag och 800 elever kämpade om medaljerna under mässan där det totalt under året varit över 29 000 gymnasielever som drivit UF-företag runt om i Sverige. Under fjolårets SM-dagar var inte mindre än åtta företag från Thoren Business School representerade, en som de flesta trodde oöverträffad siffra.

Men i år spetsades deltagande till ännu mer och vi kunde glädjande nog kvittera ut två förstaplatser med Thoren Business School Helsingborg som blev landets bästa UF-skola och Matbanken, med fyra elever från Thoren Business School Örebro, som prisades som "Årets samhällsentreprenör".

Men styrkan att ha tolv olika UF-företag representerade är nog största vinsten och ett tydligt kvitto på att Affärsgymnasiet bidrar till framtiden affärsmän- och kvinnor.

Här nedan är våra skolor representerade och i filmen kan ni också se en sammanfattning av mässan.